اخبار

امنیت | بلک بری پیشتاز در بین رقبا

نوشته شده توسط ابراهیم آلانی

با سلام خدمت دوستان خوب بلک بری ایران و مشتاقان بلک بری،در این پست با ما همراه باشید با خبری مبنی بر اینکه بلک بری بیش از رقبا و کمپانی های دیگر به امنیت کاربرانش اهمیت می دهد.

حدود یک سال پیش حفره امنیتی خطرناکی در اندروید به نام StageFright‌ شکل گرفت  و کمپانی‌های تولیدکننده  دستگاه های اندرویدی را شوکه کرد. گوگل و برخی دیگر از تولیدکنندگان اسمارت‌فون‌ها پس از ماجرای StageFright وعده دادند که از این پس به صورت دنباله‌دار آپدیت‌های امنیتی برای محصولات خود ارائه خواهند کرد تا کاربران دوباره شاهد چنین حوادثی نباشند.

شاید افراد بسیار زیادی،حداقل در کشور ما، صاحب یکی از محصولات بلک‌بری نبوده باشند،اما با این حال نام BlackBerry‌ با امنیت بالا پیوند خورده است و این موضوع یکی از اولویت‌های مدیران این برند کانادایی است.

همان‌طور که می‌دانید، این کمپانی بزرگ به امنیت دستگاه‌های خود شهرت  جهانی دارد. مدیران بلک‌بری به خود افتخار می‌ کنند که اولین کمپانی ارائه‌دهنده بسته‌های امنیتی برای دستگاه‌های اندرویدی بوده‌اند. بلک‌بری چندی پیش از اولین اسمارت‌فون اندرویدی خود با نام Priv رونمایی کرد.البته به این نکته نیز دقت داشته باشید که این کمپانی فقط یک اسمارت‌فون اندرویدی روانه بازار کرده، حال آن‌که کمپانی‌های دیگر همچون سامسونگ یا سونی هرکدام به تنهایی ده‌ها اسمارت‌فون در نسخه‌های مختلف به فروش رسانده‌اند که انتشار آپدیت بدون تاخیر برای تک‌تک آنها کار بسیار دشواری است. به‌هرحال این حقیقت نیز از ارزش خدمتی که بلک‌بری انجام داده چیزی کم نمی‌کند!

گوگل پس از ۴ ماه اولین بسته امنیتی را برای اندروید منتشر کرد و بلک‌بری تنها برندی است که آپدیت مذکور را بدون تاخیر برای محصولاتش عرضه کرده است.

BlackBerry-vs.-other-OEMs---monthly-Android-nbspsecurity-updates

بلک‌بری نامی از کمپانی‌های رقیب خود به میان نیاورده، اما به طور غیرمستقیم به آنها فخر می‌فروشد و نشان می‌دهد که بیش از سایر کمپانی‌ها نگران امنیت کاربران خود است و بار دیگر این را به همه اثبات کرد.

و البته آپدیت جدید ۱۰٫۳٫۳ هم که بزدودی عرضه خواهد شد نشان از تحولات گشترده و شگفتی های خاص بلک بری  برای طرف دارانش است…

منبع:Phone Arena

با آرزوی لحظات خوش در کنار عزیزانتان در سال جدید…

                                                                                                                                                                                                                 ابراهیم آلانی_بلک بری ایران

درباره نویسنده

ابراهیم آلانی

ebrahim.alan@gmail.com
telegram.me/Ebrahim_Alani_Official

۴ نظر

نظر بدهید