آموزش ها

آموزش تاثیرات منفی دمای زیر صفر بر روی بلک بری و راه کارها

نوشته شده توسط بهنام قلئي

بلک بری داران عزیز با ما همراه باشید تا تاثیرات منفی را در رابطه با دیوایس های بلک بری که در مکان های سرد هستند،بررسی کنیم.


دمای پایین و بارش برف در اواخر زمستان سبب مشکلاتی در برخی دیوایس های بلک بری می شود.البته ناگفته نماند که بسیار از دیوایس ها در دمای پایین و خنک عملکرد بهتری دارند اما نکاتی که خواهم گفت در رابطه با دمای زیر صفر و کاملا زمستانی می باشد که سبب آسیب هایی جدی به دیوایس می شود.با ما همراه باشید با بررسی این نکات :

شارژ کم باتری و خاموش شدن دیوایس

130529LowBattery

بلک بری داران عزیز توجه داشته باشند که در دمای زیر صفر نباید اجازه دهند تا باتری به مرز خاموش شدن برسد مثلا درصد آن زیر ۱۰ باشد.زیرا در این صورت با خاموش شدن ناگهانی دیوایس روبه روخواهید شد و مشکل و صدمه جدی به باتری دیوایس پس سعی کنید اگر در مناطق سردسیر کشور هستید حتما درصد باتری را بالا نگه دارید حداقل بالای ۳۰٫

مشکل صفحه نمایش 

watermarked-IMG_20141223_104823

صفحه نمایش سوپر AMOLED در دیوایس هایی همچون Q10 و Z30 همین طور صفحه نمایش IPS-LCD که بر روی تقریبا تمامی دیوایس های جدید بلک بری سوار است در دمای پایین ممکن است سبب بروز مشکلاتی در صفحه نمایش شود.مشکلاتی قبیل کاهش سرعت تاچ و یا لکه دار شدن صفحه نمایش.پس دوستان توجه داشته باشند که این ها مشکلات مقطعی هست و نگران کننده نیست.

آنتن دهی سخت یا قطع شدن ارتباط

2XTxSY8

در دمای زیر صفر ممکن است اختلالاتی در سخت افزار دیوایس از قبیل ضعیف شدن سیگنال های دریافتی و قطع و وصل شدن سیم کارت،به وجود آید.

آسیب جدی به قطعات داخلی و خارجی دیوایس

همان طور که اشاره شد هوای بسیار سرد ممکن است به قطعات داخلی و خارجی دیوایس آسیب جدی بزند.هوای سرد باعث می شود قطعات سخت تر و خشک تر شوند و با کوچک ترین ضربه یا آسیبی شکننده باشند.در رابطه با این مسئله شما عزیزان باید بیش تر به صفحه نمایش خود دقت کنید.

مشکل در مایع زیر صفحه نمایش

phu-kien-blackberry-suco

برخی از دیوایس های هوشمند در زیر صفحه نمایش خود مایع فشرده دارند و زمانی که از یک مکان معتدل برای مدت طولانی به یک مکان بسیار سرد دیوایس منتقل می شوند مایع فشرده در زیر صفحه نمایش دچار مشکل شده و سبب تار شدن و ناخوانا شدن صفحه نمایش دیوایس خواهد شد.

راه حل مشکلات احتمالی

watermarked-DSC_0169_edit

اما در آخر چند توصیه و راه کار برای جلوگیری از مسائل احتمالی در هوای سرد به شما عزیزان خواهم کرد:

دیوایس تان را در هوای بسیار سرد تا حد امکان از جیب یا کوله ی خود بیرون نیاورید.هوشمند بلک بری تان را در جیب خود یا کوله خود نگه دارید تا از گرمای بدن استفاده کند.شما باید از یک کیف چرمی ضد آب و ضد ضربه برای محافظت هرچه بهتر دیوایس استفاده کنید و آگاه باشید که کیف های چرم فقط جنبه ی نمایشی ندارند و برای هدفی خاص طراحی و عرضه شده اند.

دیوایس تان را برای مدت طولانی در اتوموبیل سرد خود نگذارید خصوصا یک شبانه روز زیرا سبب آسیب جدی به قطعات داخلی و خارجی دیوایس خواهد شد.

استفاده از هدفون های وایرلس نیز می تواند گزینه ی مناسبی برای جلوگیری از استفاده ی دیوایس در دمای پایین باشد.

دیوایس خود را قبل از خارج شدن از خانه حتما شارژ کنید و شارژ آن را حتما همرا داشته باشید اگر بیش از چند ساعت قصد خارج از منزل بودن را دارید.

و در آخر اگر نتوانستید از هیچ یک از راه کار ها استفاده کنید دیوایس را خاموش کنید تا آسیب ها را به حداقل رسانده باشید.

امیدوارم مطالب مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد – با تشکر  بلک بری ایران

درباره نویسنده

بهنام قلئي

۲۳ نظر

  • تاچ q10 از وقتی رو صفحش محافظ شیشه ای زدم بد تر شده
    تو سرما هم ک بعضی وقتا اصن کار نمیکنه

  • سلام به همگی دوستان و دوستداران بلک بری، این برند ساخت کاناداست یک کشور سرد چطور همچین مسئله ای ممکنه!!!؟ البته دور از ذهن نیست و امکان پذیره، حرف من اینه که چرا شرکت سازنده بفکر حل این مشکل نیست؟!
    ممنون

    • دوست عزیز تمامی شرکت ها ضعف های زیادی دارند
      بلک بری هم جز همین شرکت هاست
      حق با شماست با توجه به آپ و هوای کانادا باید دقت بیشتری شود

  • سلام وقت به خیر یه سوال دارم ممنون میشم جواب بدید
    قسمت پین مسیج توی بلکبری هاب جریانش چیه برای من یه پین مسیج اومده که قسمت فرستندش rim.blackberry ولی زبانش انگلیسی نیست جریانش چیه کسی میتونه کمک کنه

  • با عرض سلام خدمت شما دوستان عزیز
    من bb z10دارم چند وقت وقتی گوشی خیلی زیاد ریست میشه خود به خود و بیشتر اوقات برنامه های اندروید و که میخوام اجرا کنم فقط یه صفحه مشکی میاد و داخل برنامه نمیره یا ازش خارج میشه
    میشه راهنمایی کنید که چیکار کنم درست بشه؟
    کلش هم که بازی میکنم مصرف باتریش خیلی بالا در عرض یک ساعت باتری خالی میشه یعنی باتری مشکل پیدا کرده؟

    • سلام دوست عزیز
      موبایل رو به آخرین نسخه آپدیت کنید و هیچ نرم افزار یا گیم آندروید رو نصب نکنید بعد ببینید اکی میشه

      • علی اقا این کارو کردم تا ذیستر نکردم بک اپی را که گرفتم خوبه تا ریستور میکنم دوباره همینجور میشه تا حالا چند بار اپدیت عوض کنم ولی تغییری نکرده

          • علی اقا wipe کردم گوشیا گفتم شاید درست بشه
            wipe چقدر طول میکشه الان بیشتر از ۶ ساعت طول کشیده ولی هنوز تموم نشده

          • دوست عزیز اگر روی وایپ مونده Autoloader2876 رو دانلود کنید فایل رو باز و موبایل رو متصل کنید

          • یه سوال دیگه wipe کردم اطلاعات مموری کارتم هم پاک میشه؟

          • از دیروز تا حالا هنوز وایپ کردنش تموم نشده چیکار کنم؟

          • من این کاروکردم ولی نشد من داشتم اتولودر و بازش کردم و گوشی و با کابل به کامپیوتر وصل کردم فرقی نکرد کار خاصی نباید بکنم اخه اتو لودر نصب نمیشه

          • ببخشید هی سوال میپرسم درست شد ولی الان میخوام بدونم من الان مخاطب هام را ریستور کنم تنظیمات هم رستور میشه دوباره مشکل قبل به وجود میاد؟

نظر بدهید