نقد و بررسی

بررسی دقیق و جامع OS 10.3.2 در بلک بری !!!

نوشته شده توسط بهنام قلئي

درود و وقت بخیر حضور طرفداران و مشتقان بلک بری ایران – در این پست همراه شما هستیم با بررسی دقیقی از تغییرات OS 10.3.2


بعد از گذشت چند هفته از عرضه ی نسخه های مختلف بلک بری OS 10.3.2  و تقاضای بیشمار شما عزیزان از این نسخه برآن شدیم تا در پستی مجزا تمامی تغییرات ریز و درشت در این نسخه را از دیدگاه تیم بلک بری ایران و با توجه به فیدبک هایی که از شما عزیزان گرفتیم،بررسی کنیم پس با ما همراه باشید.

همه ی ما در ابتدا اتظار داشتیم تا بلک بری به همراه عرضه ی بلک بری اسلایدر محصول جدید خود از نسخه ۱۰٫۳٫۲ رونمایی کند اما خب این اتفاق خوش بختانه زود تر افتاد و این نشان از تلاش بلک بری برای سرعت دادن به نسخه های جدید و پیشرفت محسوس می باشد.


۱.شما در این نسخه قادر خواهید بود تا در قسمت تنظیمات hub ، مخاطبین اخیر را نه تنها block بلکه به طور کامل حذف کنید(ایمیل های مزاحم را میتوانیید از این طریق block کنید.

۲.تقویم : به نظر من بیشترین تغییر از نظر ظاهری مربوط به همین تقویم می باشد.از جمله تغییرات تقویم میتوان به ظاهر زیبای تغییر یافته ی آن ، زمان بندی و دقیق شدن در روزهای هفته برای نشان دادن شلوغ بودن روز فرد نسبت به مکان های مختلف زمانی و …

۳.دوربین : وجود یک برنامه ی کاربردی و اضافه برای بهبود کیفیت دوربین در مکان هایی ک نور دوربین کم است از نکات مهم این نسخه است و همین طور به نظر من سرعت Auto focus هم برای تشخیص چهره و شیئ تنظیم نور محیط جهت عکس برداری تا حدودی زیادی بهتر شده است.

۴.بلک بری اسیستنت : از قابلیت های اضافه شده در این نسخه وجود تایمر در بلک بری اسیستی می باشد که میتوان آن را فعال یا غیر فعال کنند. امیدواریم روزی زبان شیرین فارسی به آن نیز اضافه شود.

۵.بلک بری پاسپورت : قابلیت جدید در این نسخه این می باشد که شما می توانید با تاچ کردن به چپ و راست بلک بری هاب را مشاهده کنید و… و همچنین قابلیت Zoom in و Zoom out با کیبورد نیز وجود دارد.

۶.سرعت انتقال فایل از طریق کامپیوتر در بلک بری OS 10.3.2 با توجه به پشتیبانی این نسخه از MTP به طور محسوسی افزایش یافته است.

۷.مرورگر در نسخه ی ۱۰٫۳٫۲ از امنیت بالایی برخوردار است و شما قادر به خصوصی کردن صفحات وب می باشید و همچنین  قابلیت خواندن متن های انگلیسی وب در مرورگر به صورت صوتی نیز موجود می باشد.

DSC_0164-copy

۸ .در صورتی که اپراتور شما اجازه می ددهد شما قادر خواهید بود در هنگام مکالمه به خط با شماره ی دیگر پیامک ارسال کنید.


در آخر دوستان عزیزی که پرسش های بسیاری در رابطه با این نسخه می کردند حال می توانند با توجه به این ویژگی های جدید دیوایس خود را به آخرین نسخه به روزرسانی کنند.

با تشکر – بلک بری ایران

درباره نویسنده

بهنام قلئي

۲۴ نظر

  • سلام میدونم اینجا جاش نیس اما یک سوالی دارم درسته که برنامه های اندرویید رو پاسپورت به کندی اجرا و تاچ ضعیف عمل میکنه؟ همراه بانک میگن نمیگیره یعنی نرم افزارش یا کدهایی مثل #۷۸۰*؟ نظرات دی جی کالا بود.

  • سلام خسته نباشین
    میشه یه کم بیشتر راجع به blackberry assistant توضیح بدین؟
    ممنون

  • سلام . واسه اپدیت کردن از طریق خود گوشی باید گوشی در حالت پرواز قرار بدیم ؟
    مرسی

  • وقتی ایمیل خود را در قسمت پرسش و پاسخ وارد میکنم لینک فعال سازی برای ایمیل ام ارسال نمیشه؟ همه قسمت های ایمیل رو گشتم مانند spame o cash

  • من پاسپورت دارم با اپراتور ایرانسل هنگام تماس بدون هیچ مشکلی اسمس ارسال میکردم قابلیت جالبیه

  • با عرض سلام و خسته نباشی
    من خودم مبایل Blackberry Leap دارم و الان به Blackberry Os 10.3.2.2474 آپدیت کردم
    ۱-به نظر من در اجرای بازی های اندروید خیلی روان تر شده
    ۲-و یک مشکلی که بلک بری هاب داشت این بود که مثلا اگر تازه مبایل بلک بر رو به اینترنت وصل میکردی و میخواستی بری داخل واتساپ و پیام ها رو بخونی نمیشد تا اینکه که کل پیام ها برسه ولی خوشبختانه تو این os جدید بلکبری این مشکل نیست
    ۳-و مشکل دیگه اش این بود که وقتی در یک برنامه ای مثلا در برنامه ی Musicبوی یک دفعه خروج میشد و الان این مشکل هم رفع شده
    ۴- یک مشکلی که داشت (البته نمیدونم شاید تو گوشی های دیگه ی بلکبری این مشکل نبود باشه ) این بود که اصلا اینستا گرام کار نمیکرد و من مجبور شدم از نسخه ی اندرویدی اون استفاده کنم که خداروشکر اینم حل شد ( ولی سرعت لود عکس و فیلمش هنوز کمه اندروید سریعتر میاره بالا )
    و به نظرم یک کمی سیستم عاملش روانتر شده

  • من روی z30زدم.خیلی رزون شده.الان خیلی بیشتر دوستش دارم.بیشترین تغییر توی بهبود کیفیت دوربینه.

نظر بدهید