اخبار

استخدام ۴۰۰ مهندس بلک بری برای کمپانی فورد

نوشته شده توسط سعید رستمی

با عرض سلام و  وقت بخیر به همراهان گرامی

در ماه اکتبر سال گذشته بود که بلک بری اعلام کرد برای نصب سیستم های QNX بر روی خوروهای فورد جهت هوشمند سازی آینده این خودروها , وارد یک همکاری شد . که هدف از این تواقفنامه , راه اندازی این خودروها به صورت خودکار (self-driving) در طی مدت پنج سال بود  .

اما دیروز یعنی ۳۰ مارچ ,  کمپانی فورد اعلام کرد که شرکت بلک بری ۴۰۰ نفر از مهندسین خود در این زمینه را به استخدام شرکت فورد در آورده است و این مهندسین جهت ارائه طرح های خود اکنون در اتاوا و فلوریدا مستقر شدند .

ford-qnx

Raj Nair مدیر پروژه و مدیر ارشد بخش فناوری کمپانی فورد :

امروزه اتصال هوشمند یک جزء مهم در وسایل نقلیه ی متحرک میباشد و صحیح بودن اطلاعاتی که برای این وسایل در جهت کاهش ترافیک و امن نگه داشتن مسیرهای تردد شهری دریافت یا ارسال میشود  بسیار حائز اهمیت است و هنگامی که از یک خودرو خودکار یا نیمه خودکار استفاده میکنیم “اتصال” کلیدی ترین بخش این مجموعه میباشد .

همچنین شرکت فورد قرار است در اتاوا یک مرکز تحقیقات و فناوری راه اندازی کند که تمرکز آن بر روی مدل های اطلاعاتی سرگرمی , ماژول های خودروسازی و پشتیبانی از خودروهای خودکار و نیمه خودکار است که چند نفر ار مهندسین را در آنجا بکار خواهد گرفت .

QNX

نکته جالب توجه این است که سیستم نرم افزاری BlackBerry QNX در بیش از ۶۰ میلیون وسیله نقلیه در سراسر جهان بکار گرفته شده است که شرکت های خودروسازی مختلفی از این تکنولوژی بهره میگیرند مانند مرسدس بنز , بی ام دبلیو , بنتلی , آئودی و بیوک .

 

 

با تشکر – بلک بری ایران

 

درباره نویسنده

سعید رستمی

نظر بدهید