نقد و بررسی

مقایسه Priv و KEYone

نوشته شده توسط سعید رستمی

در این پست به مقایسه دو دیوایس بلک بری میپردازیم

با توجه به نزدیک شدن عرضه ی گوشی بلک بری کی وان , تصمیم گرفتیم تا یک مقایسه ی اجمالی بین این دو گوشی داشته باشیم , دو دیوایسی که از چند نظر شباهت هایی با هم دارند و از چند نظره دیگر هم متفاوت هستند . بلک بری پریو و بلک بری کی وان , دو گوشی بلک بری که هر دو  سیستم عاملشان اندرویدی است و هر دو دارای صفحه کلید فیزیکی میباشند .

سال ۲۰۱۵ ,  Priv بعنوان یک گوشی رده بالا عرضه شد و بعنوان پرچم دار شرکت بلک بری معرفی شد و اولین گوشی بلک بری بود که با سیستم عامل اندرویدی به بازار آمد . حال دو سال بعد بلک بری قرار است یک گوشی با کیبورد فیزیکی و با ویژگی های جدیدتر معرفی کند , یعنی کی وان !

 

3

موقعی که پریو به بازار آمد بسیاری کاربران از هنگ کردن گوشی هنگام اجرای چند برنامه , شاکی بودند که این نقص با آپدیت مارشالمو اصلاح شد اما با آن حال پریو بخاطر طراحی خاص و زیبایش  یک گوشی محبوب بود که با استقبال خوبی مواجه شد . اکنون بلک بری با در زمینه ی دیوایس های با سیستم عامل اندرویدی با تجربه تر شده و بعد عرضه ی سه گوشی اندرویدی , آماده ی عرضه ی چهارمین گوشی اندرویدی خود است .

5

صفحه نمایش پریو AMOLED بود که در کی وان از پنل IPS استفاده شده که نقش مهمی در مصرف کم باتری ایفا میکند .هرچند دوربین کی وان ۱۲ مگاپیکسلی است که ظاهرا نسبت به دوربین ۱۸ مگاپیکسلی پریو عقبتر است , اما مدل دوربین کی وان بر گرفته از Sony IMX378 است که عملکرد مطلوبتری ارائه میدهد .

پردازنده ی کی وان Snapdragon 625 است که توانایی های خود را قبلا در گوشی هایی نظیر Moto Z Play , Huawei Nova Plus ثابت کرده و در مقایسه ی عملکرد با پردازنده ی  Snapdragon 808 پریو ,  دست کمی از آن ندارد .

6

در کل با توجه به جدید تر بودن KEYone , و استفاده از آخرین تکنولوژی های نرم افزاری در این گوشی , مسلما کارایی بهتری نسبت به Priv خواهد داشت . از جمله داشتن تکنولوژی حسگر اثر انگشت , باتری با دوام بالا و قابلیت شارژ سریع و دوربین سلفی بهتر و …. که کی گویای این امر است .

7

 

جدول مقایسه Priv و KEYone

Untitled

 

 

با تشکر – بلک بری ایران

درباره نویسنده

سعید رستمی

۴۵ نظر

  • سلام
    ی بخش هم اضافه کنید واسه اپلیکیشن ک اپدیت جدید رو و اپ های اختصاصی رو دانلود کنیم خیلی خوب میشه

  • بی صبرانه منتظریم تا پریو رو بازنشسته کنیم و کی وان رو در دست بگیریم …
    امیدوارم زودتر عرضه بشه …
    ممنون از بلک بری ایران

  • سلام یه سوال دارم ببخشید احتمال داره از اینم پایین تر بیاد قیمت کی وان؟ممنون اگه جوابم رو بدید

  • سلام یه سوال دیگه روی بعضی از گوشی ها هات اسپات کار نمیکنه این که این مشکل رو نداره و دوم اینکه با همه هدست های بلوتوث ست میشه؟

  • سلام جناب بیژنی میشه لطفا راهنماییم کنید که ۱:این هات اسپاتش صد در صد کار میکنه یا نه و ۲: اینکه منظور از کیبرد مجازی چیه؟
    لطفا

  • پس هنوز نمیشه روی هات اسپاتش صد در صد مطمئن باشم؟و ممکنه باز به مشکل بخوره؟

  • سلام ببخشید
    ۱:ببخشید منظور از ریجن چیه؟
    ۲: منظور از نسبت تصویر ۳.۲ و ۱۶.۹ چیه یعنی چه مشکلی ممکنه بعدا با کی وان داشته باشیم با توجه به اینکه این ۳.۲ میباشد ممنونم اگه کامل راهنماییم کنید

    • سلام دوست عزیز
      ناحیه مورد استفاده موبایل برای مثال ریجن ۱ میشه واسه آمریکا ، در ایران همه یکسان هستند
      خیر همه اکی هستند مثل ۱۸:۹ سامسونگ در حال توسعه هستند

  • ایا داشتن نسبت تصویر ۳.۲ یه مشکله توی کی وان؟ و ممنکه بعدا مجبور بشیم عوضش کنیم؟

  • کی بورد عربی روش انگلیسی هم داره مثل کیبورد لپ تاپ یا نه؟

  • سلام جناب مهندس چه جوری میشه ریجن رو تشخیص داد که ۱ هستش یا ۲؟

  • بعد شما فرمودین ریجن در ایران یکیه یعنی اونی که خدتون میفروشید هم یکیه چون برای خرید میشه ۱ یا ۲ را انتخاب کرد توی سایت خودتون و اینکه ریجن ۲ مال کجاست؟

  • در این مدل اگه پیامی یا تماسی داشته باشیم که متوجه نشده باشیم ایا چراغ اعلان داره که متوجه بشیم بدون باز کردن صفحه گوشی؟ ببخشید اگه زیادی مبپرسم

  • سلام جناب مهندس ایا این مطلب درسته؟
    بررسی بلک بری مدل کی وان نسخه بلک ادیشن:
    این گوشی بلک بری با طراحی زیبا یکی از خاص ترین و درحال حاضر جدیدترین مدل این شرکت می باشد  .
    حافظه بالای ۶۴ گیگا بایتی  این گوشی از ویژگی های خوب سخت افزاری و همچنین کیبورد بسیار زیبا نیز باعث جلب توجه بسیاری از کاربران شده است.
    سیستم عامل اندروید ۷٫۱٫۱ با نسخه ۶۴ بیتی و همچنین پردازنده Snapdragon 625 و همچنین حافظه رم ۴ گیگی سرعت بسیار خوبی به این گوشی داده است.
    تکنولوژی جدید دوربین این گوشی هم در دوربین پشت و هم دوربین جلو بلک بری کی وان را متمایزتر از مدل های دیگر کرده است که طراحی جدید دوربین آن با تکنولوژی لارژ پیکسل باعث شده عکس های با وضوح بالا را با این گوشی گرفت.و اینکه دو سیم کارت داره
    دوربینش بهتر از سایر کی وان هاست یا نه دوربینش یکیه فقط رمش بیشتره و حافظه داخلی

    • سلام دوست عزیز
      همانطور که شما فرمودید نسخه بلک ادیشن از حافظه رم و حافظه داخلی بیشتری بهره می برد و تمرکز بلک بری در نسخه بلک ادیشن هم همین مورد بوده

    • سلام دوست عزیز می تونه به سفارش هر کشوری باشه
      باید از جایی که قصد خرید دارید تماس بگیرید بپرسید به سفارش کدوم کشور است

نظر بدهید