اخبار

واکنش بلک بری به گزارش سهم برندها از بازار موبایل

نوشته شده توسط ابراهیم آلانی

به نام خدایی که در این نزدیکی ست…

دوستان و همراهان همیشگی وقت بخیر

 

چند روز گذشته گزارش عملکرد و استقبال از سیستم عامل های صنعت تلفن های هوشمند منتشر شد.به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، خبرها، حاکی از واگذاری  سهم بلک بری از بازار گوشی های هوشمند است و بلک بری تقریباً جایگاه خود را در بین مشتریان از دست داده است، البته وضعیت ویندوز هم بهتر از بلک بری نیست. بدین ترتیب بلک بری باید تمام تلاش خود را برای برگشتن به بازار به کار گیرد و به هر شکل ممکن، جایگاه سابق خود را بازیابد.

همانطور که می دانید قبل از ظهور آیفون، بلک بری به عنوان پادشاه موبایل های هوشمند شناخته می شد و با کیبورد معروف و سهم بالای خود از بازار به این صنعت حکمفرمایی می نمود.

شرکت کانادایی حدود ۲۱۰ هزار واحد موبایل مبتنی بر سیستم عامل بلک بری در طی سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۶ به فروش رسانده و این درصد کمی از سهم بازار است

در همین راستا، کمپانی بلک بری از خود واکنش نشان داده و به جهت های نوین و حوزه های فعالیت جدیدش اشاره دارد.

همانطور که اطلاع رسانی گردید، استراتژی فعلی ما روی فراهم آوری دستاوردهای نرم افزاری و امنیت برای دیوایس ها و سازمان ها تمرکز دارد. در حال حاضر همکاران ما وظیفه توسعه سخت افزارهای تحت برند بلک بری را بر عهده دارند و ما به طور نسبی از حوزه سخت افزار خارج شده ایم.

اگرچه گزارش گارتنر کلاً به سهم سیستم عامل های مختلف از بازار اشاره دارد، اما با این حال بلک بری به دفاع از سخت افزارهایش پرداخته که در حال حاضر جزو همان دسته اندرویدی ها قرار می گیرند.

با همه این توضیحات و علیرغم اینکه بازگشت به بازار برای بلک بری راه پر پیچ و خمی است، اما این کمپانی می خواهد مجدداً پا به عرصه رقابت بگذارد و نوید روزهای خوشی را به مخاطبان خود می دهد.
مطابق آمار، وضعیت مایکروسافت هم چندان بهتر از بلک بری نیست. سهم مایکروسافت از فضای بازار تلفن همراه، از ۱.۱ درصد در پایان سال ۲۰۱۵، به ۰.۳ درصد در سال ۲۰۱۶ رسید. بازاری که مایکروسافت در سال گذشته تجربه کرد، این شرکت را  بعد از بلک بری قرار داد و البته در این میان سهم سامسونگ هم بعد از ناکامی های اخیر افت چشمگیری داشته است.


برای ملتی که سردشان است باریدن برف اصلا اتفاق رمانتیکی نیست.

ایلهان برک

ابراهیم آلانی || بلک بری ایران

درباره نویسنده

ابراهیم آلانی

ebrahim.alan@gmail.com
telegram.me/Ebrahim_Alani_Official

۴ نظر

  • سهم بلک بری که صفر شد رسما سیستم عامل مرد دیه ۰٫۰۴۸۵درصد بازار رو داره
    من موندم این خبر به مایکروسافت چه ربطی داره مایکروسافت رقیب بلک بری شریکشه اول واخرش با ویندوز موبایل سیستم عامل بی ثباتش(البته الان یکمی خوب شده ولی در کل)تنها ربطی که میشه داد اینه مایکروسافت سیستم عامل مردش رو هنوزم پشتیبانی میکنه و به کاربراش احترام میذاره (درسته به طریق رسمی نه ولی با ریجستری و فلان به اخرین ویندوز ۱۰ میشه دست رسی داشت خیلی اسونه)
    اما بلک بری سیستم عاملشو کشت حیف این سیستم عامل و گوشیای خوبش. نه راه دانگرید گذاشته برگردیم به همون قبلیا نه براش اپدیت میده این درصد ۰٫۰۴ ماییم که کم کم صفر میشه و بلک بری رسما توجیهی برای اپدیت عمومی نداره
    اوف ما که فعلا گوشی بلک بری او اس داریم تا در اینده…….

  • دیگه باید bb10 را مرده بدونیم
    با این سرعت پیشرفت ios دیگه هیچ فرصتی برای بلکبری نیست

  • اگه سیستم عامل بلک بری حمایت نشه معلومه که حذف میشه، مردم کشورهایی مثل کشور ما از امنیت این سیستم عامل اطلاعی ندارن اگه ما طرفداران بلک بری سعی کنیم حداقل با آشنا کردن مردم با این سیستم عامل، باعث بشیم بلک بری رو زنده بمونه و مردم کشورهای دیگه هم همین کار رو باید بکنند

نظر بدهید