آموزش ها

پنج روش برای فیلمبرداری بهتر با گوشی های بلک بری

نوشته شده توسط سعید رستمی

در این پست به پنج روشی میپردازیم که میتواند فیلمبرداری با گوشی های بلک بری را بهبود بخشد

بر اساس گفته ی Nikita که یک عکاس و فیلمبردار حرفه ایی و همچنین یکی از طرفداران بلک بری است , اگر این نکاتی که وی گفته  را رعایت کنید میتوانید با گوشی بلک بری خود فیلمبرداری با کیفیتی داشته باشید و براحتی از کنفرانس ها و ملاقت های مهم , فیلم گرفته .

  1. از فیلمبرداری بصورت عمودی پرهیز کنید

نگه داشتن گوشی بصورت عمودی و ورتیکال , یکی از ایده های بد و رایج در هنگام فیلمبرداری است .زیرا در این حالت محیط کمتری از محل فیلمبرداری شده ضبط میشود و همچنین پخش آن در دستگاه های دیگر مانند کامپیوتر راحت نیست .

 

پس برای با کیفیت تر شدن و  عریض تر صحنه بهتر است گوشی خود را بصورت عرضی و هاریزنتال نگه دارید .(مانند تصویر بالا)

 

۲٫برخورد اتفاقی دست با لنز و میکروفون

یکی از اشکالات عمده در زمان فیلمبرداری برخورد تصادفی انگشتان دست با لنز و مسیر میکروفون میباشد, اکثر گوشی های جدید بلک بری , هنگام فیلمبرداری از طریق میکروفون صدای اطراف را فیلتر میکند و اگر چیزی روی آن پوشش دهد باعث ضبط بد صدای اطراف میشود .

2

همچنین ممکن است در هنگام فیلمبرداری و یا حتی عکسبرداری انگشتتان با لنز دوربین لمس شود که موجب تاری و لکه شدن و پایین آمدن کیفیت تصویر گرفته شده میشود .

3

۳٫در نظر گرفتن کیفیت ۴K در مواقع لزوم

همانطور که میدایند اکثر گوشی های جدید بلک بری قابلیت ضبط فیلم بصورت  ۴K را دارد و علاوه بر آن , ۵ انتخاب دیگر را در انتخاب نوع رزولوشن دارید .بهتر است در مواقع ضروری از کیفیت ۴K استفاده کنید برای مثال برای فیلمبرداری های کوتا …چون فیلمبرداری با این کیفیت مشکلاتی ایجاد میکند مانند زیاد شدن سایز فایل و ایجاد مشکل در هنگام پخش کردن فایل در سیستم های دیگر و لود کردن آن در اینترنت…

 

4

پس رزولوشن را بر مبنای احتیاج خود میتوانید انتخاب کنید .

    ۴٫کنترل تنفس در هنگام فیلمبرداری

اگر در حال ضبط فیلم هستید باید این نکته را در نظر بگیرید که میکروفون میتواند صدای اطرافتان را حتی نفس کشیدنتان را نیز ضبط کند.پس بهتر است به این نکته توجه کنید مخصوصا زمانیکه گوشی شما نزدیک دهانتان است .

BlackBerry-Passport-SE-New-Year-08

مشکل دیگر لرزش دستانتان مباشد که تا حد امکان سعی کنید دست خود را ثابت نگه دارید .

       ۵٫انتخاب تنظیمات بهتر برای فیلمبرداری

گوشی های بلک بری و اکثره گوشی های هوشمند جدید در قسمت ستینگ خود اپشن های زیادی به کاربر برای استفاده از دوربین میدهد .بهتر است همیشه به تنظیمات پیش فرض گوشی بسنده نکنید و گاهی مواقعی خودتان به قسمت تنظیمات بروید و آنها را بسته به شرایط محیط و خودتان تغییر دهید .

5

… و غیره. support 4K video recording–slow-slow motion– video stabilization  برای مثال حالت های

با تشکر – بلک بری ایران

درباره نویسنده

سعید رستمی

۸ نظر

  • با درود و خسته نباشید
    من گوشی بلک بری زد ۱۰ دارم براش تو سافت ور آپدیت ۱۰٫۳٫۳ اومده هر کاری میکنم دانلود نمیشه و ارور میده ( هم با وای فای و هم با اینترنت ۳g ایرانسل زدم آپدیت نمیشه) خواهشمندم راهنمایی بفرمایید.

      • درود سپاسمندم از راهنمایی شما
        شما درست میفرماید اما گوشی تنها تو این پست شما بخش نظرات رو میاره نمیدونم عیب از گوشی منه یا سایت شما

  • سلام وقتی ویدیو میگیرم،میخوام ببینمش صفحه خط خطه سبزه هیچی نشون نمیده…با mxplayer هم همونجوریه فقط اگه mxplayer رو رو حالت sw بزارم درست میشه /باید چیکار کنم چرا اینجوریه!!!

  • سلام و خسته‌نباشید.و عرض تبریک بابت ۵ ساله شدنتون.گوشی من بلک بری کی وان بلک ادیشن هستش.یه‌ مشکلی که با این گوشی دارم اینه که بعضی از برنامه ها رو خیلی کند و اسلو اجرا می کنه.تا الانم علتش و نفهمیدم.بیلد نامبر گوشی من abc322 هستش

    • سلام دوست عزیز ممنونم از شما
      واسه مثال چه نرم افزار هایی؟

نظر بدهید