نرم افزار نقد و بررسی

چرا از BBM استفاده کنیم…

نوشته شده توسط سعید فروتن

سلام و عرض وقت بخیر خدمت شما دوستان و عزیزان بلک بری ایران در این پست قصد داریم تا به طور جامع  BBM رو به شما معرفی کنیم و نکاتی جالب و قابل توجه رو که شاید خیلی در این مسنجر به چشم نمی آیند را باز گو کنیم.


BBM  مسنجری بسیار قدرتمند بسیار سریع و پر کاربرد و مثل همیشه بسیار امن است که شاید بشود آن را مظلوم دنیای مسنجر های تلفن همراه دانست ( حداقل در ایران ) ، البته این عدم استفاده از این مسنجر در ایران را شاید بتوان همگانی نبودن آن دانست چرا که در مقایسه با مسنجر هایی مثل telegram تعداد افرادی که از آن استفاده میکنند بسیار کم است و خب یک برنامه اجتماعی نیاز به همگانی شدن دارد چرا که مردم برای ایجاد ارتباط از آن استفاده میکنند و زمانی که فردی برای مرتبط شدن وجود نداشته باشد این برنامه بی کاربرد می شود.

اما شاید بهتر باشد تا ما به عنوان یک کاربر بلک بری و فردی که بلک بری را نسبت به دیگر پلتفرم ها ترجیح داده سعی کنیم BBM را بهتر بشناسیم و با استفاده از آن در گشترش و پیشرفتش  شریک باشیم ؛ در زیر نکات و قابلیت هایی را در قالب هر بند بیان میکنیم و امیدواریم مورد توجه و جلب نظر شما  قرار بگیرد :

۱٫private chat یا چت خصوصی :

این قابلیت در BBM به شما این امکان را می دهد تا در حداکثر امنیت چت خود را با شخص مقابل انجام دهید.

با قبول در خواست چت در فضای خصوصی و ورود به این  صفحه چت شما دارای خصوصیاتی شده که بسیار قابل توجه است؛ به طوری که در صفحه چت هیچگونه نام یا مشخصه ای برای شناخت افراد چت وجود ندارد و فقط و فقط متن پیام ها در دو طرف نمایش داده می شوند ، با ترک کردن چت خصوصی توسط هر یک از طرفین، صفحه چت بعد از مدت کوتاهی بسته خواهد شد و دیگر هیچ اثری از آن باقی نخواهد ماند ، همچنین هر کدام از افراد می توانند با گزینه  end private chat  به مکالمه خاتمه دهند.

اگر هر کدام از افراد برای ظبط مکامله اقدام به گرفتن اسکرین شات کند برنامه به طرف مقابل اطلاع خواهد داد یا مانع وی خواهد شد ، همچنین برای امنیت بیشتر فقط امکان ارسال تصویر و موقیت مکانی وجود دارد.

IMG_20160225_015505

Screenshot_2016-02-25-01-56-54

۲٫توانایی پاک کردن و تغییر دادن درمتن پیام های ارسال شده:

تا به حال برای شما اتفاق افتاده که پیامی را ناخواسته بفرستید یا از فرستادن پیامی پشیمان  شوید ؟ BBM این قابلیت را به شما می دهد تا پیام های ارسال شده را تغییر دهید یا آن ها را حذف کنید، کافیست روی گزینه retract لمس کنید.

IMG_20160225_143652

۳٫ارسال پیام های زمان دار :

شما میتوانید برای جلو گیری از سوء استفاده از متن پیامتان از پیام های زمان دار استفاده کنید به طوری که بعد از تمام شدن زمان پیام مورد نظر ، پیام شما دیگر قابل مشاهده نخواهد بود.

IMG_20160225_010056

۴٫نحوه دانلود و آپلود متفاوت:

نحوه فرستادن یک فایل ویدیویی یا هر فایل با هر فرمت دیگر در BBM  بسیار متفاوت است  که این قابلیت تقریبا زمان دریافت فایل را برای طرف مقابل نصف میکند ، به گونه ای هنگام فرستادن فایل مورد نظر توسط شما برای طرف مقابل پیامی مبنی بر قبول یا عدم قبول دریافت فایل پرسیده می شود ، بلافاصله بعد از قبول این درخواست و شروع کردن آپلود توسط شما با اختلافی حدود ۱۰ کیلو بایت طرف مقابل نیز شروع به دانلود می کند و دیگر نیازی به اتمام آپلود برای شروع دانلود توسط طرف مقابل نیست و این قابلیت زمان دریافت را به حداقل مقدار خود می رساند .

IMG_20160225_145742

Screenshot_2016-02-25-14-57-4ooo

۵٫Channel ها در BBM :

چنل ها در BBM در مقایسه با دیگر برنامه بسیار متفاوتند . شما در قسمت چنل های BBM قابلیتی را همچون یک شبکه اجتماعی دیگر دارا هستید به طوری که شما علاوه بر دیدن پست های چنل می توانید با دیگر اعضاء در قسمت کامنت ها چت کرده ، تبادل نظر کنید و … همچنین این توانایی برای شما وجود دارد که در صورت تمایل مدیر چنل با وی چت کنید . هر چنل همانند هر اکانت دارای یک کد است که می توانید جدا از سرچ کردن نام آن ، با استفاده از کد وارد آن چنل شوید.

  • به تعبیر دیگر شما اینستگرامی در BBM  خود نصب دارید.

IMG_20160225_141703

  • در کنار این قابلیت ها BBM  تماس صوتی ، تماس تصویری و تمامی ویژگی های دیگر مسنجر ها را دارا می باشد.
  • BBM برای برای وروود نیاز به سیم کارت ندارد و می توانید با ایمیل خود ثبت نام کنید.
  • همچنین این برنامه برای تمامی پلت فرم ها موجود می باشد که شما می توانید با جستجو در اینترنت آخرین نسخه آن را دریافت کنید.

امیدواریم  مطالب این پست دلایلی کافی برای استفاده شما از BBM را بر خوردار باشد .

با تشکر- بلک بری ایران

درباره نویسنده

سعید فروتن

دانشجو مهندسی مکانیک هستم ...به موسیقی علاقه زیادی دارم حالا هر سبکی که موسیقی قوی داشته باشه به خصوص راک و ...ورزش رو خیلی دوست دارم به آدم اعتماد به نفس میده به خصوص جودو ...بلک بری رو به عنوان یک برند خاص قبول دارم ...از جستجو در فضای اینترنت لذت میبرم.
slfhumble@gmail.com

۳۵ نظر

  • چقدر جالب. من هیچ کدوم ازین مطالب رو راجع به مسنجر بلکبری نمیدونستم برای همین هم استفاده نمیکردم. خیلی خیلی مفید بود و دستتون درد نکنه بابت مطلب خوبتون.موفق باشید

  • با سلام
    میخواستم بدونم برای استفاده از bbm باید هر دو طرف گوشی بلک بری داشته باشند یا اینکه دو گوشی مختلف و استفاده از bbm کافیه.

    • خیر دوست عزیز – BBM برای پلتفرم های اندروید و iOs و … هم موجود میباشد.

  • دست شما درد نکنه بابت مطلب مفیدتون
    یه اشتباه تایپی: قسط » قصد

  • سلام. من نمیتونم از تماس ویدیوییش استفاده کنم؟؟ چنین گزینه موجود نداره؟؟ اخرین ورژنشو دانلود کردم گوشیم هم z30 هستش؟ حتی هلپش رو هم خوندم امااا ایکن تماس ویدیویی نیستششش

    • در قسمت بالا سمت راست باید ۳ گزینه باشه یکی تماس یکی چت خصوصی یکی هم ویدیو چت که اگه نیست یعنی مخاطبتون ازش پشتیبانی نمیکنه

      • دوستم ورژن اندرویدش رو داره!! یعنی تو ورژن اندروید ویدیو چت ساپورت نمیشه؟؟ و برای ویدیو چت حتما باهاس بلک بری باشه دوطرف؟؟؟

        • یا همیمنطوره یا این که آپدیتش نکرده
          چون برای اندرویدم ورژن جدید اومده که فککنم دقیقا همین تغییرات داشته
          بگید مطابق با گوگل پلی اخرین ورژن رودانلود کنه

        • الان من گزینه ویدیو رو ندارم میشه یه توضیحم بابت این بدییی

          • برای استفاده از ویدیو باید کانتکتی که قصد چت رو باهاش دارید دیوایس بلک بری داشته باشه

  • سلام
    ببخشید من نمیتونم تو channel,join بشم؟؟join که میزنم data of birth میاد ok میکنم بعد you aren’t old enough to use bbm channels میاد.میشه کمک کنید

  • سلام علی اقا ببخشید اگر سوال رو در جای مناسب مطرح نمیکنم اگر میشه جواب بدید من گوشی رو فرمت کردم اپدیت یا هیچ کاری نکردم بعد از راه اندازی که گوشی کارش تموم شد خواستم بلک بری ایدی رو وراد کنم که دیدم این پیام توی بلک بری مسنجر میاد نمیزاره راه اندازی بشه مشکل چیه؟
    این پیام =BACKBERRY ID IS NOT RESPONDING “YOU CAN COFIRM YOUR BLACKBERRY ID IN YOUR DIVICE SETTING”
    و بعد منو هدایت میکنه به بخش تنظیمات ایدی که میگه نت شما مشکل داره در حالی که با وای فا و پراکسی و دیتا و هه چی وصل میشم حتی ای پی خودو تغییر میدم
    من رو راهنمایی کنید مدیون میشم مکنه کسی منو هک کرده باشه؟

  • با سلام و خسته نباشید ب تیم بلک بری ایران سرافراز یه سوال ذر مورد برنامه ایا امنه ؟ منظورم عکس های خصوصیم ب اشتراک گذاشته نشه ایا تنظیماتی داره اونو غیر فعال کنم ب اشتراک گذاری رو عرض میکنم یا توسط هکرها برای اطلاعات شخصیم ؟ کل تنظیماتی داره لازم باشه اونارو غیر فعال کنم؟ و چطوری کانال پیدا کنم کانال سریال فیلم برنامه

    • سلام دوست عزیز
      امن ترین مسنجر حال حاضر است
      تا زمانی که خودتون عکسی ارسال نکنید واسه کسی به اشتراک گذاشته نمیشه
      در بخش کانال سرچ کنید فیلم پیدا می کنید

      • پس کسی به بخش گالری من نمیتونه نفوذ کنه؟ و چطوری پین رو وارد کنم؟ وچطوری عکس ارسال میشه ؟ یه وقت من اشتباهی نفرستم! لطف میکنین یه اموزش جامع از این مسنجر بزارین ممنون از پاسخگوییتون

        • سلام دوست عزیز
          خیر ، ، از بخش add contact ، وقتی مخاطب رو باز می کید مانند سایر مسنجر ها فایل ارسال می کنه
          بله حتما

  • با سلام اقای بیژنی خسته نباشید من ب هیچ طریق نمیتونم به bbm وصل بشم با خود سیمکارت؟یا راهی داره بدون قندشکن با نت سیم وصل بشم? سیمم همراه اول هس

  • مرسی ممنون میشم تست کنین خیلی لازمه و ایا مصرف نتش مث اینستاس حجم نتو میخوره یا مثه تلگرامه؟ یا پایین تره یا بیشتره؟مثلا سه گیگ یه ماه جواب میده؟

  • با سلام ممنون ببخشید زحمت میدیم تست فرمودین؟ایا این مسنجر خوبه برا من یا واتساپ یا سیگنال کدومش سازگارتره منظورم بارای ارتباط با دیوایس های اندرویدی و کدوم مسنجر گروه گپ و ارتباط کردن با دیگرون اسون تره و کدوم یکی تو اایران خیلی کمه؟

    • سلام دوست عزیز
      با ایرانسل مشکلی نداره ولی بعضی وقتا با همراه اول و رایتل مشکل داره
      همین bbm گزینه مناسبی است

  • شرمنده یه سوالم داشتم مسنجری هس با بلک بری من مشکلی نداشته باشه مسنجری ک گروه و افراد دیگ نباشن فقط یه مخاطب خاص ک باهاشون درارتباط باشم و کس دیگ نباشه؟

  • سلام. برای من چن روزی هستش که امکان تماس صوتی اف شده، یکی از کوشی ها پاسپورت و اون یکی کلاسیک بلکبری هستش، متن، ویس، همه چی کامل کار میکنه بجز تماس صوتی، لطفا راهنمایی کنید

نظر بدهید