اخبار

چرا “کی وان” از پردازنده ی Snapdragon 625 استفاده میکند؟

نوشته شده توسط سعید رستمی

وقت خوش , در این پست پردازنده ی گوشی جدید بلک بری را مورد بررسی قرار خواهیم داد

بیش از یک هفته از رونمائی بلک بری کی وان میگذرد و ویژگی ها و نوع سخت افزار و نرم افزار بکار برده شده در این گوشی بطور رسمی مشخص شده است . اما بسیاری بر این عقیده اند  پردازنده KEYone,  که یکی از اساسی ترین و مهمترین سخت افزارهای بکار برده شده در این دیوایس است ,نسبت به سایر ویژگی های دیگر این گوشی , آنچنان قدرتمند نیست. همانطور که میدانید مدل پردازنده ی کی وان Qualcomm Snapdragon 625 است در حالیکه گوشی های امروزه در بازار از سری های قوی تر مانند ۸۲۰ یا ۸۲۱ استفاده میکنند .

با همه ی این مفروضات دسته ی دیگر معتقد هستند که  تفاوت میان مدل های مختلف این پردازنده ها بسیار ناچیز است و نمی توان آن را معیاری کامل برای این دانست که گوشی ناموفقی در پردازش اطلاعات میباشد یا خیر . و همچنین معتقدند که بلک بری با انتخاب این نوع پردازنده , تصمیم درستی گرفت که در ادامه دلایل آن را خواهیم گفت .

qualcomm-snapdragon شرکت Qualcomm  متخصص تولید انواع پردازند های (CPU) برای انواع پلت فرم ها و گوشی های هوشمند است که در سراسر جهان مشهور است که در این مدت سری های مختلفی از مدل های پردازنده را تولید کرده مانند سری های ۲۰۰ , ۴۰۰ , ۶۰۰ , ۸۰۰ که میتوان گفت هر کدام از این سری ها,  مزایا و معایب خود را دارد.

625 (4)

پردازنده ی Qualcomm Snapdragon 625 که بلک بری آن را برای “کی وان” انتخاب کرده,  تقریبا یک پردازنده ی مدل جدید میباشد . این پردازنده یک مزیت بسیار عالی و بزرگی دارد و آن کمترین تاثیر بر میزان مصرف باتری گوشی است که به کاربر اجازه میدهد تا با بیشترین فرکانس مصرفی از پردازنده ساعت ها بتواند با گوشی کار کند بدون آنکه تاثیر زیادی بر میزان انرژی باتری بگذارد .همچنین این پردازنده از استاندارد های وای فای با سرعت بالا (Wi-Fi ac) هم پشتیبانی میکند و با دارا بودن پردازنده ی گرافیکی ۵۰۶ GPU قابلیت تکنولوژی شارژ سریع ( Quick Charge 3.0 ) را دارد .تنها اشکال در این پردازنده این است حداکثر تا  رزولوشن ۱۹۰۰ در ۱۲۰۰ را پشتیبانی میکند .

 این مدل پردازنده, از اولین سری پردازنده ی ۶۰۰ اسنپ دراگون ۱۴ نانومتری میباشد که یکی از بهترین و با کیفیت ترین نوع پردازنده ها است که با تراشه ۸ هسته ایی Cortex-A53  قابلیت دست یابی تا فرکانس ۲ گیگاهرتز را داراست .

625 (3)

بحرحال بنظر میرسد انتخاب مدل Snapdragon 625 برای کی وان , یک حرکت هوشمندانه از سوی بلک بری بود که بیشتر به فکر عمر بهتر باتری برای مصرف کنندگانی که ساعت ها از گوشی استفاده میکنند بود . اگرچه با Snapdragon 800 میتوانست پردازش های گرافیکی بیشتر و از رزولوشن بالاتر بهره ببرد اما مصرف بیش از حد باتری و داغ شدن گوشی در Snapdragon 800 دور از انتظار نبود .

 

 

با تشکر – بلک بری ایران

درباره نویسنده

سعید رستمی

۴ نظر

  • حداقل میتونست از سری ۶۵۰ استفاده کنه
    مثلا اسنپ ۶۵۲

  • با سلام خدمت تیم بری ایران ، ببخشید اگه سوالم مرتبط با پست نیست ولی ممنو میشم جوابم رو بدید. حدود یک ماهه پاسپورت مشکی خریدم و زمانی که فروشنده گلس گوشی رو روش نصب کرد دور و برش گلس حباب ایجاد شد و الانم هست، میخواستم بدونم این حباب سرتاسری دور گلس تو پاسپورت طبیعیه یا گوشی از اول مشکل بالا اومدن lcd رو داشته که اینطور شده ؟؟

  • اسنپدراگون ۸۲۰ و ۸۱۰ مشکل داغ شدن بیش از حد داشت. ۸۳۵ ظاهرا انطور نیست و الان قویترین پردازنده شرکت کوالکومه که برای اولین بار توسط سونی در جدیدترین دیوایسش یعنی xperia xz peremium استفاده شده که البته با قابلیتهای این دیوایس همچون صفحه نمایش با رزولویشن ۴k و البته HDR،فیلمبرداری ۴k و FulHD بانرخ ۶۰فریم و HD با نرخ خیلی عجیب و عالیه ۹۶۰ فریم در ثانیه (slow motion) و تثبیت کننده ۵ محوره و شارژ سریع نسخه ۳ و…. و چندین قابلیت دیگر که صدالبته به همچین پردازنده ی قوی هم نیاز داره.با این وجود دیوایس کی وان خیلی خاص است و درست مثل بقیه دیوایسهای بلک بری اعم از اندرویدی و غیراندرویدی ویژگیهای خاص خودشون را دارند

نظر بدهید