اخبار

چگونگی عملکرد امنیتی QNX در اتومبیل ها

نوشته شده توسط سعید رستمی

با سلام , با خبری مربوط به تکنولوژی QNX Automotive بلک بری خدمت شما هستیم

به تازگی سایت WikiLeaks سندی از سوی سازمان CIA منتشر کرد که در آن این سازمان ادعا میکند پس از انجام تحقیقاتی متوجه شده است که سیستم QNX Automotive یک هدف برای هکرها میباشد .

در همین راستا  Marty Beard مدیر عملیات اجرائی بلک بری پاسخ داد :

اول از هر چیز باید بگویم ما تا العان متوجه هیچ گونه خطری از سوی هکر ها نشده اییم و علیه  سرویس ها و محصولات ما هیچ گونه اقدام غیر عادی صورت نگرفته است که سیستم QNX Automotive هم شامل آن میشود . ما اکنون تمام تمرکزمان را بر روی تکنولوژی رانندگی بصورت نیمه خودکار قرار داده اییم و تمام هدفمان در آینده رسیدن به فن آوری رانندگی بصورت تمام خودکار میباشد و تصور اینکه روزی این اتوموبیل ها توسط هکر ها هک شود و مورد حمله واقع شود , تقریبا غیر ممکن است .

blackberrysecureautomotive

در سیستم عامل های استاندارد , بلک بری میگوید اگر هکر به ریشه ی سیستم عامل ( Root ) دسترسی داشته باشد آن وقت میتوان گفت که وی میتواند هر کاری با آن سیستم بکند اما این مدل از سیستم عامل یک سیستم ترکیبی میباشد و خود ساخته میشود و پردازشی نیست که از ریشه اجرا شود .همچنین این تکنولوزی دارای گواهینامه ی ISO 26262 ASIL D میباشد که از بالاترین درجات امنیتی برای وسایل نقلیه میباشد .

blackberrysecureforautomotive

همچنین Marty Beard اظهار کرد که این سیستم فراتر از یک سیستم عامل است که مانندارکستر سمفونیک , تمام بخش های سخت افزاری و نرم افزاری آن موزون و هماهنگ و بصورت چند لایه عمل میکنند که بصورت یک سیستم توکار در وسیله نقلیه نصب میشود و آن را از هرگونه حملات مخرب و سایبری مصون نگه میدارد .

 تکنولوژی QNX Automotive اکنون به یک استراتژی جدی و اصلی برای کمپانی بلک بری تبدیل شده است و امیدوار است در آینده حرف اول را در زمینه ی فن آوری وسایل نقلیه هوشمند بزند .

با تشکر – بلک بری ایران

درباره نویسنده

سعید رستمی

۶ نظر

نظر بدهید