آموزش ها

کاهش مصرف دیتا در فیسبوک اینستاگرام و اسنپ چت

نوشته شده توسط شهریار ابراهیم پور

بیشتر کاربران گوشی های هوشمند حداقل یکی از ۳ شبکه اجتماعی فیسبوک ، اینستاگرام یا اسنپ چت را دارا هستند. با ما همراه باشید.

کارکردن با این برنامه ها بسیار راحت است و می توانید توسط این برنامه ها اخبار یا پستهای دوستانتان را تماشا کنید ولی بازکردن عکس و ویدئو در این برنامه ها بسیار دیتا مصرف می کند.

فیسبوک

به صورت تخمینی فیسبوک دارای ۱٫۳ میلیارد کاربر می باشد و شاید همه آنها برنامه فیسبوک را در گوشی هوشمند خود نداشته باشند. این برنامه در تنظیمات خود بخشی به نام Data Saver دارد که با فعال کردن این بخش می توانید کاهش قابل ملاحظه ای در دیتا خود ببینید. با این کار تمامی تصاویر فشرده می شوند و قابلیت پخش خودکار ویدئو ها غیرفعال می گردد.

اینستاگرام

اینستاگرام یک برنامه دیتا خور می باشد که به راحتی دیتا شما را با یک مرور بین عکسها مصرف می کند. برای کاهش مصرف دیتا برنامه را باز کنید به صفحه شخصی خود بروید و از آنجا Option را از تنظیمات پیدا کرده و بزنید و به Mobile/Cellular Data Use بروید Use Less Data را فعال کنید.

برخلاف فیسبوک اینستاگرام جزئیات عملکرد این بخش را در اختیار کاربر نمی گذارد. با این کار ویدئو ها و عکس ها زمان بیشتری برای بارگذاری شدن نیاز دارند. و این بخش وقتی فعال است که شما از طریق دیتا به برنامه بروید نه از طریق وای فای.

اسنپ چت

اسنپ چت به صورت پیشفرض اسنپ و استوری های دوستانتان را به صورت خود کار بارگذاری می کند. مانند فیسبوک و اینستاگرام قابلیت کاهش مصرف دیتا را در گزینه Travel Mode می توانید پیدا کنید. با این کار دیگر اسنپها و استوری ها به صورت خودکار بارگذاری می شوند.

برای فعال کردن Travel Mode باید به تنظیمات برروید سپس Additional Services و داخل Manage بروید در اینجا می توانید Travel Mode را فعال کنید. این برنامه مانند اینستاگرام وقتی به وای فای وصل شوید به طور اتوماتیک این قابلیت غیرفعال می شود.

درباره نویسنده

شهریار ابراهیم پور

چند وقتی است که در زمینه های مختلف نویسندگی میکنم.
انتقاد پیشنهاد و نظرات خود را به این ایمیل shahriyar7474@gmail.com ارسال کنید.

۱۲ نظر

نظر بدهید