اخبار

نام “مرکوری ” از کجا می آید؟

نوشته شده توسط سعید رستمی

در این پست میپردازیم به فلسفه نام گزاری گوشی جدید بلک بری که لقب “مرکوری” را به خود گرفته است

همانطور که در خبر ها به آن اشاره کردیم در روز ۲۵ فوریه گوشی جدید بلک بری در شهر بارسلون در کنگره موبایل بطور رسمی رونمائی میشود .این گوشی که با کدنیم یا لقب مرکوری بر سره زبانها افتاده شاید این سوال را برای علاقه مندان بلک بری بوجود بیاورد که این لقب از کجا گرفته شده است؟! .به تازگی سایت کرکبری از Steve Cistulli در بخش پادکست , این سوال را مطرح کرد که نام مرکوری از کجا می آید؟

معمولا لقب گزاری بر روی گوشی های هوشمند و گجت های الکترونیکی, امروزه کاره معمولی است و اکثره شرکت ها برای گوشی های تولیدی خود علاوه بر نام رسمی , برایشان لقب هم انتخاب میکنند . اما در مورد مرکوری میتوانم سه فرضیه را حدس بزنم که ممکن است بلک بری از یکی از آنها الهام گرفته باشد .

فرضیه اول بسیار ساده است و میتواند برگرفته از شبکه ی جهانی یا همان اینترنت باشد که امروزه بسیار کاربرد دارد و اکثره مردم دنیا از آن استفاده میکنند و این نام هم میتواند از اینترنت الهام گرفته شده باشد .

rferf

فرضیه دوم میتواند برگرفته از نام یکی از ابرقهرمان های داستان های افسانه ی یونانی باشد که مرکوری نام داشت .رومیان و یونانیان باستان مرکوری را به عنوان یک خبررسان و پیک از سوی خدایان دیگر میپنداشتند و معمولاً او را به شکل مردی جوان با کفش‌ها و کلاهی بالدار ترسیم می‌کردند و وظیفه ی او انتقال خوشبختی و نگهبانی گله ها و چوپانان بود .1473479_orig

فرضیه سوم میتواند برگرفته از نام یکی از عناصر در جدول تناوبی باشد که عنصره شماره ی هشتاد این جدول است با نماد  Hg که به نوعی حالت نقره ی مایع دارد و رنگ گوشی مرکوری هم شبیه به رنگ این عنصر میباشد .( این فرضیه محتمل تر بنظر میرسد)

s7s

 

 با اینکه به جواب قطعی نرسیدیم اما بحرحال مرکوری نام جذابی برای یک گوشی هوشمند محسوب میشود  و باید منتظر ماند تا روز ۲۵ فوریه که نام رسمی این گوشی اعلام شود .

با تشکر – بلک بری ایران

درباره نویسنده

سعید رستمی

نظر بدهید