اخبار نرم افزار

آینده ی سیستم عامل BlackBerry

نوشته شده توسط سعید رستمی

درود , با چند خبر از حواشی و صحبت هایی پیرامون سیستم عامل بلک بری و آینده ی آن در خدمت شما هستیم

سیستم عامل بلک بری در اواخر سال ۲۰۱۲ میلادی به ورژن BlackBerry 10 ارتقا یافت و حدود چهار سال است که از آن میگذرد و چند مدتی است که در وضعیت دشوار و متفاوتی قرار دارد .و نکته ی جالب این است که سال ۲۰۱۶ اولین سالی بود که بلک بری هیچ دیوایسی بر پایه سیستم عامل BB10 عرضه نکرد و در همین سال بود که کمپانی با تغییرات اساسی که در خود انجام داد وتصمیم به عرضه ی گوشی هایی با سیستم عامل اندروید گرفت و تا کنون سه دیوایس اندرویدی تولید کرده و چهارمی هم در راه است .و دلیل آن رشد روند کسادی فروش گوشی های بلک بری ۱۰ در مارکت شد و کاربران هم باید واقع بین باشند که این یک حقیقت بود .اما بلافاصله مدیر اجرایی کمپانی هر گونه شایعات پیرامون نابودی و عدم حمایت از سیستم عامل BB10  را رد کرد .

10.jpeg

 

اما اخیرا Alex Thurber رئیس ارشد کمپانی بلک بری در بخش فروش در مصاحبه ایی با   MobileSyrup به چند نکته در مورد بلک بری و اینده ی آن صحبت هایی کرد که ما بطور خلاصه به آن میپردازیم :

بلک بری همچنان به سرمایه گزاری در حوضه ی سیستم عامل بلک بری ۱۰ ادامه میدهد و خواهد داد , همانطور که دیدید اخیرا اپدیت ۱۰٫۳٫۳ منتشر شد و ما در حال پایه ریزی برای منتشر کردن اپدیت بعدی یعنی ۱۰٫۳٫۴ هستیم اما هنوز بطور کامل چیزی مشخص نیست .

سیستم عامل بلک بری ۱۰ در سراسر جهان کاربران بسیاری نیز دارد , در کمپانی و در آژانس های دولتی و در مارکت ها , هنوز مصرف کنندگان ما در حال استفاده از این سیستم عامل هستند .و من میخواهم به انها اطمینان دهم که جایی برای نگرانی وجود ندارد چون ما همچنان از آنها پشتیبانی میکنیم .

همچنین خاطرنشان کرد که عدم ادامه همکاری برخی از برنامه ها با بلک بری ۱۰ ما را نا امید میکند اما گفت این مسئله فقط مربوط به بلک بری نیست و نمیتوان این اتفاقات را کنترل کرد .

این مسئله تا حدودی از کنترل ما خارج است و ما سعی میکنیم جلوی این اتفاق را بگیریم , همانطور که میدانید واتس اپ قرار بود تا اواخر سال ۲۰۱۶ در BB10 بماند اما تصمیم بر این شد که تا ۳۰ ژون سال ۲۰۱۷ با بلک بری ۱۰ همکاری کند . اما ما همچنان از این سیستم عامل حمایت خواهیم کرد چون BB10 کاربران بسیاری دارد.

در بسیاری از کشور ها کاربران تلفن همراه بیشتر بدنبال برنامه های کاربردی و انواع گیم ها ی مختلف هستند و یکی از دلایل روی آوردن بلک بری به سوی اندروید همین موضوع است .ما از عرضه ی گوشی های اندرویدی و نتیجه ی فروش آن بسیار راضی هستیم و بعنوان یک پلت فرم اندرویدی امن در سراسر جهان شناخته شده اییم و حتی در کشورهایی نظیر اندونزی , هند , مالزی و آفریقای جنوبی مشتریان بسیاری داریم.

The future of BlackBerry 10 operating system

او به سوالی که از وی در مورد ترکیب دو سیستم عامل BB10 و اندرویدی چنین پاسخ داد :

این یک پروژه ی بسیار پیچیده و سخت است و مسیر طولانی صرف آن خواهد شد , فعلا در این باره مطمئن نیستم .اما ما تمام تلاشمان را برای تولید دیوایس های BB10 خواهیم کرد اما فعلا برای آن برنامه ایی نداریم و هیچ چیز قطعی نیست .

ما فعلا بیشتر تمرکزمان بر روی دیوایس های اندرویدی است اما به سیستم عامل بلک بری ۱۰ و حمایت از آن متعهد هستیم  و در آینده شاید  برای تولید دیوایس هایی با سیستم عامل بلک بری با همکاری شرکت های دیگر اقدام کنیم .

با تشکر – بلک بری ایران

 

 

درباره نویسنده

سعید رستمی

۲۱ نظر

  • سلام.با این سخنان, بوی بیم و امید به مشام میرسه!!!!
    ایشالا که bb10 پیشرفت کنه و به تولید گوشی جدید ختم بشود

  • سلام.واقعیتش اینه شرکت معتبر و بزرگ بلکبری نمی خواد از غافله عقب بمونه.در جذاب بودن و خاص بودن os 10 بلکبری شکی نیست.ولی سیستم عامل اندرویید حرف اول رو در بین سیستم عاملها میزنه و بلکبری نمیخواد به عاقبت نوکیا که روزی بازار رو در دست داشت، دچار بشه.کل برندها رو آوردند به اندرویید و نوکیا روی سیستم عامل سیمبین پافشاری کرد و عاقبت بازار و اعتبار و مشتریانش رو از دست داد و الانم هر کار میکنه باز می لنگه.بلکبری ناچاره چندتا گوشی با سیستم عامل اندرویید تولید کنه و روند صعودی خودشو حفظ کنه.و هر از گاهی دیوایسهایی بر پایه os10 هم تولید کنه تا پاسخگوی نیازهای مشتریان اصلیش باشه.بلکبری با این کارش نشون داده که خیلی باهوش هست و بازار رو رصد میکنه.حتما بدونید که os 10 ادامه خواهد داشت

    • نوکیا روی سیمبین پافشاری آنچنانی نکرد، اتفاقا سویچ کرد روی ویندوز موبایل، که کار بسیار اشتباهی هم بود! همینم تصمیم اشتباه هم این بلا رو سرش آورد.

  • امیدوارم بلکبری با سیستم عامل خودش گوشی تولید کنه و بترکونه، بازم به روزهای اوج حودش و حتی بشتر برگرده
    چیه آخه این اندروید مزخرف… خودشو بکشه هم نمیتونه باگ ها و امنیتش رو درست کنه

  • سلام اولا که بابت سایت و زحماتتون متشکرم و خسته نباشید میگم
    ثانیا امشب به یه پتیشنی برخوردم که خودم هم اولین امضا کننده اش بود با این مفهوم که : درخواست برای حفظ واتساپ در بلکبری، گفتم شما هم روی سایت قرار بدید اگر میتونید ضمن اینکه شاید بتونیم یه کمپین هم برای خود bb10 ایجاد کنیم.
    قبلا از توجهتون ممنونم
    https://www.ipetitions.com/petition/whats-app-on-bb10

  • سلام.
    ممکن هست که واتس اپ به پشتیبانی از bb10 ادامه بده؟.
    یه راهی باید باشه برای نشان دادن اعتراض!

  • سلام و خسته نباشید…بنده کلا ۴ ماهه به جمع os10پیوستم و کلا با نصب و دانلود اپلیکیشنهای بلک بری مشکل خاصی دارم ببخشد اگه کسی تونست منو باری کنه ممنون میشم.بنده رو pcفیلتر شکن نصب کردم سیمکارتمم خاموش کردم ولی بازم نمیتونم از وبسایت بلک بری برنامه دانلود کنم…..به خصوص در نصب برنامه هایی چونinst10 مشکل دارم اصلا نمیتونم اپایه اینستارو دان کنم…ممنون میشم کسی در تلگرام یا همینجا به من راهنمایی کنه۰۹۰۳۴۲۵۳۱۲۰
    z30

نظر بدهید