اخبار

اخبار جالب از گوشه و کنار بلک بری

نوشته شده توسط ابراهیم آلانی

سلامی دوباره خدمت دوستان و بلک داران عزیز در این پست با شما هستیم با اخبار های ضد و نقیض این روزهای بلک بری با ما باشید.

اگر شما جزو کسانی هستید که تصمیم بر خرید یک گوشی هوشمند بلک بری را دارید، بهتر است دست نگه دارید. John Chen، مدیرعامل بلک بری خبر هایی خوش برای طرفداران این سازنده ی کار کشته دارد.BlackBerry Priv اولین تلفن هوشمند مبتنی بر سیستم عامل اندروید این شرکت بود که با فروش فوق العاده ای همراه شد. بر همین اساس بلک بری تصمیم بر ادامه ی استفاده از سیستم عامل اندروید در سال ۲۰۱۶ نیز گرفته است.مدیرعامل این شرکت با توجه به فروش خوب این محصول بسیار به آینده ی همکاری گوگل و بلک بری خوش بین است.

هم اکنون، BlackBerry Priv در ایالات متحده در انحصار اپراتور AT&T می باشد. به اتمام رسیدن انحصار AT&T و افزایش گستره ی فروش آن در ۳۱ کشور، فروش بیشتر بلک بری و مضاعف شدن انگیزه ی سازنده برای ادامه ی راه با اندروید را در پی دارد. همچنین در آینده ای نزدیک، BlackBerry OS گواهینامه ی امنیت ملی خود را دریافت می کند که احتمال استفاده از این سری دستگاه های کمپانی در بخش های دولتی و شرکت ها را افزایش می دهد.

بنابر گفته های چن، بروزرسانی بلک بری ۱۰ که امسال عرضه خواهد شد باعث می‌شود تا سیستم عامل برای کسب و کار و همچنین مصارف دولتی ایمن‌تر شود. بروزرسانی بلکبری ۱۰.۳.۳ باعث می‌شود تا این پلتفورم بتواند مجوز NIAP را کسب کند که به عبارتی یعنی پلتفورم بلک بری توانسته از تست‌های سطح دولتی عبور کند. اواخر سال ۲۰۱۶ نیز بروزرسانی ۱۰.۳.۴ برای سیستم عامل بلک بری عرضه خواهد شد که باعث می‌شود این پلتفورم ایمن‌تر نیز بشود.

حتی قبل از عرضه‌ی گوشی قدرتمند بلک بری پریو، همه از خود می‌پرسیدند که چه آینده ای در انتظار پلتفورم بلک بری‌ست. جان چن، مدیر عامل بلک بری گفته بود که پلتفورم بلک بری ۱۰.۳ در سال ۲۰۱۶ پچ‌های امنیتی دریافت خواهد کرد.

مدیر عامل کمپانی بلک بری گفته اند که امسال یک گوشی مبتنی بر سیستم عامل اندروید در ۲۰۱۶ عرضه خواهد شد. در حال حاضر این گوشی «وین» ( Vienna ) نام دارد که قبلا اخبار راجب به آن در حاشیه گنگره جهانی موبایل بارسلون را برایتان نوشتیم.

مدیر بخش آسیا و اقیانوسیه‌ی کمپانی بلک بری سخنان جالبی گفته است. Damian Tay گفته است که کمپانی در حال ایمن سازی اندروید است و منطقی به نظر نمی‌رسد که بلک بری بخواهد از دو پلتفورم استفاده کند. در نتیجه امکان دارد که در آینده بلک بری فقط اندروید را به عنوان پلتفورم خود انتخاب کند.

وی ادامه داد:

گوشی پریو در حقیقت نقل مکان ما به اکوسیستم اندورید بود. در حالی که ما اندروید را ایمن می‌کنیم دیگر نیازی نخواهد بود که دو پلتفورم داشته باشیم، و به احتمال زیاد تنها پلتفورم ما برای گوشی‌های کمپانی، سیستم عامل اندروید خواهد بود. اما در حال حاضر، ما از هر دو پلتفورم اندروید و بلک بری ۱۰ برای گوشی‌های خود استفاده خواهیم کرد. با این حال آینده برای اندروید است. ما به دلیل اکوسیستم اپلیکیشن‌های اندروید از این پلتفورم استفاده می‌کنیم. به علاوه‌ی آن، تمام مسائلی که ما برای حل آن‌ها نیاز به صرف زمان زیادی داشتیم، به صورت چند پلتفورمه حل شده اند. بنابراین طبیعی‌ست که به سمت اندروید برویم.


نظر و احتمالات شما راجب آینده ی کاری این کمپانی بزرگ چیست؟آیا سرانجام بلک بری ۱۰ به کجا ختم می شود؟شما به عنوان دارنده بلک ۱۰ چقدر به آینده گسترش آن از سوی این شرکت خوشبین هستید؟دستگاه های اندرویدی بلک بری با امنیتی که این شرکت از ان حرف می زند تا چه اندازه نظر شما را جلب کرده است؟

نظرات خودتان را با ما در میان بگذارید…

ابراهیم آلانی_بلک بری ایران

درباره نویسنده

ابراهیم آلانی

ebrahim.alan@gmail.com
telegram.me/Ebrahim_Alani_Official

۳۱ نظر

  • همه از بلکبری ۱۰راضی هستند اگه به جای این کار اندروید پلیرشا قویتر میکرد خیلی بهتر بود و همچنین با اصالت ترین سیستم عامل دنیا میموند
    واقعا حیف برنده…

  • چیزی که مشخصه اینه که بلک بری، سیستم عامل انحصاریشو میذاره کنار. درصورتی که کار کاملا اشتباهیه
    و از سیستم عامل اندروید استفاده میکنه، که کار مزخرف و حال بهم زنیه.
    بهرحال داره راه رو اشتباه میره، چیزی شبیه به نوکیا…

    ممنون بابت خبر، و اینکه خوب پوشش میدین

  • سلام وخسته نباشیدخدمت تیم قدرتمندبلک،بنظرمن بلکبری شکست خودشوپذیرفته واجبارابه اندرویدنقل مکان کرده همه بلکبری دارادلخوش به سیستم عامل خاص وقدرتمندوانحصاری بلکبری بودندولی بدترین کارممکن ساخت گوشی اندرویدی بوداین یعنی خداحافظOS10,بنده توی اولین فرصت تصمیم دارم گوشیموبفروشم وهرگوشی دیگری جزبلکبری بخرم.

  • با عرض ادب خدمت دوستان،
    برند کاملا محفوظ است و همیشه دوست داشتنی و محبوب نیز هم.
    اما با توجه به خیلی از شرایط و پیشرفت های اخیر نیاز به پا فشاری در os نیست و در صورت کامل آندروید شدن بلکبری، ذره ای از محبوبیت این برند هم خدشه دار نخواهد شد که هیچ بلکه با همکاری و گستره ی Google شاهد موفقیت های روز افزون این برند خواهیم بود.

    • دوست عزیزدرصورت اندرویدی شدن بلک بری تکلیف کسانی که سیستم عاملشونOSهست چی میشه؟

      • تا چند سال ساپورت میشه. ولی من که فکر میکنم جان چن رفتنیه.
        من عاشق سیستم عامل بلک بری هستم. اگه روزی کاملا برش دارن من میرم سراغ ویندوز فون

  • همکاری بلکبری با گوگل ظاهرا یه شکست بوده ولی در اصل یه برد واسه بلکبری بود.استفاده بلکبری از آندروید اونقدر هام که همه میگن بد نیس.اگه بخوایم واقع بین باشیم اندروید نه تنها سیستم عامل بدی نیس بلکه تمام بازار موبایل دنیا رو در بر گرفته.پس انقدر متعصب به سیستم عامل بلکبری نباشید چون همتون کم و بیش از نرم افزار های آندروید دارین استفاده میکنین.

  • فکر میکنید من بدم میاد الان روی گوشیم که زد۳۰ هست اخرین نسخه اندروید نصب بشه؟؟؟یه سخت افزار عالی با یه سیستم عامل فراگیر….

  • من دوس داشتم سیستم عامل خودش به تنهایی بود نه تلفیقی از ۱۰ + اندروید ولی حالا که داره میره دنبال اندروید فکر بدی نیست اگر یه اندروید امن و کم عیب تر باشه

  • انصاف نیس os کنار گذاشته بشه :(سیستم عامل سریع ،قدرتمند ،بدون هنگ واقعت حیف…
    مشکلات ریز داره ولی من به شخصه وابستش شدم اصن دوس ندارم بلک برری اندرویدی تو دستم بگیرم چون هرکی میگه گوشیت چیه با اعتماد به نفس بالا میگم بلک برری با سیستم عامل منحصر به فردش ، پ ترجیح میدم جایه اندروید ios تو دستم باشه.

    • دقیقابانظرتون موافقم منم درصورت کنارگذاشته شدنOSوکوچ بسمت اندرویدترجیح میدم ازiosاستفاده کنم حداقل باسیستم عامل منحصربفردوانحصاریش باارائه فقط۸،۹تاگوشی الان توی دنیاحرف اولومیزنه

  • ب شخص اگه os کنار گذاشته بشه بلک بری هم برای من کنار گذاشته میشه.
    بلک بری با os ش خاص.
    هنوز هم هستن کسانی ک از تلفن همراهشون استفاده های ساده ای میکنن و نیازی ب برنامه های اندرویدی ندارن.
    حیف نباید بره کنار…

  • ب شخص اگه os کنار گذاشته بشه بلک بری هم برای من کنار گذاشته میشه.
    بلک بری با os ش خاص.
    هنوز هم هستن کسانی ک از تلفن همراهشون استفاده های ساده ای میکنن و نیازی ب برنامه های اندرویدی ندارن.
    حیف نباید بره کنار…

  • ممنون از همه دوستانی که نظراتشون را با ما در میان میزارن…

  • سلام،تکلیف ماچی میشه؟! که ازسیستم عامل بلک بری استفاده میکنیم!!یعنی واسه ماهم اندرویدمیشه سیستم عاملمون؟!

  • دوست هم میریم به سوی ios من که عمرا اندروید دست بگیریم با اون رابطه گرافیکی زشتش،
    چه کلاسی میزاشتیم با os10 اخه کار هر کسی نبود کار کردن باهاش،چی به سرمون اومد

  • اصلامن از اندروید خوشم نمیاد و همون به بلک بری ۱۰ راضی هستم و خیلی هم عالیهه
    و به نظرم بلکبری فقط افزونگی برنامه نداره یعنی باید برنامه هاش رو اضافه کنه و برنامه های کاربری تر که همه استفاده میکنن رو بزار تو استورش
    و یک کمی هم مشکل کند بودن یا همون سریع بالا بردن اجرای برنامه هستش

    • دقیقا همین نظرو دارم . باید دنباله پاسپورت رو میرفتن پلیر اندروید رو قوی تر میکردن و سیستم عامل او اس ۱۰ رو بهینه تر . قطعا با انحصاری موندنش هوادارای خودشو نگه میداشت هیچ هوادار بیشتری هم بدست میاورد .

    • دوست عزیز به علت اینکه احتمال فی-لتر شدن سایت به خاطر این سرویس وجود داشت از روی سایت برداشته شده اما همچنان این سرویس فعاله

نظر بدهید