اخبار

بلک‌بری؛ بی‌نیاز از لطف کیم کارداشیان!

نوشته شده توسط علی بیژنی

مدیر عامل بلک‌بری می‌گوید در حالی‌که این شرکت از لطف کارداشیان به محصولاتش سپاسگزار است اما تسلیم احساسات و هیجان زودگذر نمی‌شود و استراتژی بلند مدت خود را به خاطر کارداشیان تغییر نمی‌دهد!

کیم کارداشیان یکی از چهره‌های محبوب توده‌های مردم در بسیاری از کشورهاست و استفاده از نام او و سرمایه‌گذاری بر روی او می‌تواند به برگ برنده یک شرکت برای تضمین استقبال از محصولاتش باشد. کارداشیان چندی پیش از علاقه‌اش به گوشی هوشمند بلک‌بری گفته بود و تصور می‌شد بلک‌بری روی این علاقه سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

اما مدیر عامل بلک‌بری در پستی وبلاگی که در لینکدین نوشته است به تمام شایعات در این باره خاتمه داد. جان چن می‌نویسد که ما نمی‌توانیم استراتژی بلند مدت خود را فدای تعقیب هیجان و احساسات کنیم. به این ترتیب به نظر می‌رسد هیچ چیز حتی نام وسوسه انگیزی به نام کیم کارداشیان قادر به تغییر برنامه چن و پیش بردن چشم اندازی که برای حرکت شرکت ترسیم کرده است، نیست.

چن ادامه می‌دهد که او بابت محبت کارداشیان به بلک‌بری و محصولاتش سپاسگزار است اما تمرکز شرکت فعلا بر بازسازی و گسترش شهرت امنیتی مطلوب و افسانه‌ای این شرکت است و چیزی نمی‌تواند آن‌ها را در پیشبرد این استراتژی متزلزل کند. او می‌گوید می‌داند بسیاری از شرکت‌های موفق در آمریکا به یک نام بزرگ پیوند خورده‌اند اما این قاعده نیست و می‌توان بدون نام‌های بزرگ هم در بازار پیش رفت.
پیش فروش ۶٠٠ هزاری گوشی هوشمند پاسپورت که در اندازه و ظاهر دقیقا به اندازه یک پاسپورت بوده و متکی بر صفحه کلید مشهورر بلک‌بری است در شرایطی که بلک‌بری گرفتار آن است یک پیروزی بزرگ بود و همین موجب اعتماد به نفس بیشتر چن و شرکت بلک‌بری برای پیشبرد برنامه‌های‌شان شده است.
چن می‌گوید در نظر دارد روی بازارهای جدید سرمایه گذاری کرده و با توجه به تمرکزی که روی امنیت گوشی‌های هوشمند دارند یکی از بازارهای هدف آن‌ها شرکت‌ها و ادارات دولتی خواهد بود. او حتی در مورد ورود به بازار چین می‌گوید عجله‌ای برای این کار ندارد و چنین تاملی را به خاطر ملاحظات امنیتی می‌داند.
چون به خاطر رویکرد ساده و روشنی که به بازار دارد شناخته شده است و معتقد است یک برنامه بلند مدت حتی اگر در کوتاه مدت زیان ده به نظر برسد بهتر از تعقیب سیاست‌های مقطعی مبتنی بر هیجان‌های مقطعی بازار است.

نوشته شده توسط  نویسنده افتخاری :‌ علی پناهی

درباره نویسنده

علی بیژنی

مدیر مسئول مجموعه بلک بری ایران

۲ نظر

  • سلام ببخشید من سوالمو اینجا مطرح میکنم
    تو اپدیت ۱۰٫۳٫۱٫۰۱٫۱۱۵۱ من الان وایبرو نصب کردم ولی کلا ۵ تا از کنتکتامو میاره تو قسمت کسایی که وایبر دارن.ممنون میشم راهنماییم کنید

نظر بدهید