اخبار

خسارت ۸۱۵ میلیون دلاری کوالکوم به بلک بری

نوشته شده توسط سعید رستمی

با نام خدا

کمپانی Qualcomm که در زمینه تولید تراشه های  الکترونیکی فعالیت دارد روز جمعه اعلام کرد که باید مبلغ ۸۱۵ میلیون دلار به بلاک بری تاوان دهد . ظاهرا این اختلاف در مورد رعایت نکردن حق کپی رایت از سوی کوالکوم بعد از اینکه موافقت بر سر دادن حق امتیاز  در سال گذشته بود . گویا جلسات داوری در سن دیگو از روز ۲۷ فبریه تا سوم مارچ تحت قوانین قضایی اجرا شد و ظاهرا این مبلغ الزاما از سوی کوالکو پرداخت خواهد شد و در آن تجدید نظر نخواهد شد .

blackberry-2017

صحبت های جان چن در این خصوص :

بلک بری و کوالکوم مدت زیادی است که با هم همکاری میکنند و هر دو کمپانی بعنوان شریک در زمینه تکنولوژی برای همدیگر ارزش قائل هستند . من از رای دادگاه به سود بلک بری خوشحال هستم و امیدوارم همکاری ما و کوالکوم ادامه داشته باشد تا بتوانیم در زمینه های مختلف در آینده همکاری داشته باشیم .

با این مبلغی که بلک بری دریافت خواهد کرد بنظر میرسد مسیر برنامه های آنها در زمینه سرمایه گزاری در بخش های مختلف هموار تر خواهد شد .

همچنین کمپانی اپل هم کوالکوم را به دادگاه کشیده , طبق گفته ها  کوالکوم از سوی کمپانی اپل متهم به دریافت هزینه های اضافی و گران شده است و اپل درخواست غرامت ۱ میلیارد دلاری کرده است .

با تشکر -بلک بری ایران

درباره نویسنده

سعید رستمی

یک نظر

  • این همه پول، اینو برا bb10 یکمیشو صرف کنن اصن اپدیت بتا هم که نمیدادن حالا می خوان ندن هم اصن ندن هم یه اپدیت بدن تم مشکی به همه قسمت هاش اضافه شه ما هیچی نمی خوایم دیه تا ابد، تموم

نظر بدهید