اخبار

سیاست بلک بری در قبال قانون جدید کنترل اینترنت

نوشته شده توسط سعید رستمی

بنام خدا

بنظر میرسد در دولت آمریکا در هفته گذشته قانونی جدید وصف شده است که شرکت های ارائه دهنده اینترنت (ISP) از این پس میتوانند بر فعالیت های کاربران آنلاین , بصورت قانونی نظارت داشته باشند . در گذشته این امر فقط بصورت خصوصی و سفارشی میسر بود اما ظاهرا بعد از اتفاقات اخیر تروریستی و سوء استفاده های مختلف در دنیای مجازی این قوانین سفت و سخت تر شده است و از این رو نگرانی های این شرکت ها برای حفظ حریم خصوصی کاربران بیشتر شده است .

John-Chen1

صحبت های جان چن در راستای حواشی این قانون :

بلک بری در زمینه های مختلفی در حال کسب و کار میباشد اما این شامل دخالت و سرک کشی در کسب و کار دیگران نمیباشد و با همین طرز فکر است که ما را بعنوان یک ارائه دهنده سرویس های نرم افزاری و امنیتی قابل اطمینان میشناسند و ما معتقدیم که حریم خصوصی مهم ترین بخش در دنیای تکنولوزی امروزه است . و من میخواهم در همین لحظه این اطمینان را به مشتریان خودمان بدهم که بلک بری همچنان با ارائه خدمات نرم افزاری و امنیتی در بالاترین حد خود ادامه میدهد و سیاست ما در این مورد هیچ گاه تغییر نخواهد کرد و دست به جمع آوری هیچ گونه از اطلاعات مشتریانمان نخواهیم زد . اگر چه ما میدانیم هدف اینکار جلوگیری از سوء استفاده های مختلف در زمینه های مختلف میباشد اما بنظر این روش درست نمیباشد و ما با مقاومت و همکاری با یکدیگر میتوانیم پیام روشنی به پایه گزاران این قانون بدهیم که “اطلاعات خصوصی مردم فروشی نیست ” .

بر اساس این قانون جدید سرویس دهندگان قادر خواهند بود تا اطلاعات خصوصی افراد مانند عادت های روزانه , زمان انجام فعالیت ها , محل زندگی و حتی شماره اجتماعی را مشاهده و جمع آوری کنند و بنظر میرسد آمریکا هم مانند بسیاری از کشورها نظارت بر اطلاعات و فعالیت کاربران اینترنت را افزاریش میدهد .

با تشکر – بلک بری  ایران

درباره نویسنده

سعید رستمی

۵ نظر

  • فعلا که پلیس هلند زده تمام اطلاعات سرور بلکبری رو رمزگشایی کرده، نه اطلاعات ما که بدون سرور هستیم، اونایی که ماهانه بابت امنیت اطلاعاتشون به بلکبری پول میدن

    • ۱٫ اطلاعات توی سرور خصوصی بوده.
      ۲٫ اطلاعات فقط به BBM محدود میشه.
      ۳٫ هیچ جا اسمی از هک یا نفوذ نیومده؛ خب بحث سر قتل بوده! بعید نیست پلیس رسما ازشون خواسته باشه و اونا هم همکاری کرده باشن.

      • عزیز این که شما میفرماید مال یک سال پیشه،
        صحبت من مال همین یک هفته پیش هست
        اطلاعات سرور اصلی بلکبری رو رمزگشایی کردن
        به همین سادگی

نظر بدهید