اخبار

محبوب ترین شکلک های بلک بری

نوشته شده توسط بهنام قلئي

قبل از وجود شکلک ها،بلک بری مسنجر یکی از اولین پیغام رسان های موبایل بود که شکلک های مخصوص به خود را استفاده می کرد

و امروزه این امر بیش از قبل به چشم می خورد.بلک بری میتواند ریشه ی استفاده از هر شکلک را پیدا کند (جمع آوری برخی از آنها در جدول زیر آمده است که معروف ترین شکلک های استفاده شده در میان کاربران بلک بری را در هفته ای از سپتامبر نشان می دهد).
Emoticon Percent of Total Emoji
۱٫ =)) ۱۱٫۵۴%
۲٫ =D 10.36%
۳٫ 😀 9.05%
۴٫ ({}) ۸٫۳%
۵٫ 🙂 ۶٫۸۶%
۶٫ :* ۵٫۹۸%
۷٫ X_X 4.25%
۸٫ :p 3.74%
۹٫ :’( ۳%
۱۰٫ 🙁 ۲٫۵۳%
۱۱٫ 😉 ۲٫۳۲%
۱۲٫ \=D/ 1.74%
۱۳٫ (y) 1.62%
۱۴٫ ;;) ۱٫۵۷%
۱۵٫ ۳-| ۱٫۴۹%
۱۶٫ <3 17. 😐 1.14%
۱۸٫ :]x 0.91%
۱۹٫ :$ ۰٫۹%
۲۰٫ ۸-| ۰٫۸۳%

Mathew Talbot که معاون ارشد راه حل های بوجود آمده است ایده های زیر را قرار داده است:

شکلک مورد علاقه ی ما چه چیزی را راجب ما می گوید؟چه چیزی را می توانیم از این شماره های جالب برداشت کنیم؟خب برای شروع ما کاربران بلک بری مسنجر شکلک ها را تقسیم بندی کردیم و ۳ گروه مورد علاقه ی ما شکلک خنده رو است؛در واقع ۶ شکلک اول شکلک های مثبت هستند.لیست معروف ترین شکلک ها در توییتر تفاوت های جالبی را نشان می دهد.انواع شکلک های قلب خیلی قابل توجه است و در لیست توییتر جایگاه های به ترتیب ۱ ،۴ ،۷ و ۱۵ را کسب کرده است.اگر بلک بری مسنجر کلا راجب خنده باشد و توییتر فقط راجب شکلک قلب باشد ،این بدین معنی است که کاربران بلک بری مسنجر خوش حال و سازگار و هماهنگ هستند در حالی که کاربران توییتر مستعد قهرمان پرستی و از خود گذشتگی و دلبستگی کورکورانه هستند. برای ادامه دادن تجزیه و تحلیل کاملا غیر علمی من ، من دوست دارم که اطلاعات بلک بری مسنجر را با لیست بیشترین شکلک های استفاده شده از یک کاربر واتس آپ مقایسه کنم. بر اساس این لیست واتس آپ بیشتر شبیه نمایش است،بالاترین های این لیست شامل جیغ(تعجب)،زبان درازی،چشمک زدن و خندیدن تا موقعی که اشکت در بیاد،است . نتیجه گیری می کنیم که آنها که بیشتر از شکلک استفاده می کنند آمار اجتماعی بالاتری نسبت به کسانی که استفاده نمی کنند دارند .
چرا ما شکلک ها را اینقدر دوست داریم؟
تحقیقات اخیر نشان می دهد که مغز ما همانطور شکلک ها را تحلیل می کند که صورت افراد را تحلیل می کند و این به ما کمک می کند تا چیز ها را بهتر درک کنیم. همانطور که می دانیم ارتباط رو در رو راحت تر و موثر تر است؛و نیز استفاده از شکلک ها در متن هایمان و جوک هایمان ما را به آن ارتباط (رو در رو) نزدیک تر می کند.برای من به عنوان سخنگو استفاده از شکلک ها بهتر است زیرا حس میکنم دارم هدف صحبتم را بهتر بیان می کنم و نیز برای شما که شنونده هستید بهتر است زیرا شما میتوانید مطمئن تر باشید راجب چیزی که می گویم؛به محض این که همه چیز گفته شد ما هر دو احساس می کنیم که یک تقابل نزدیک تر و شخصی تری داشته ایم.
یک تحقیق دیگر نشان داده است که استفاده کردن از شکلک خندان باعث می شود که شما دوست پیدا کنید، تاثیر روی مردم بگذارید و حال و هوای خود را ارتقا بدید و بهتر کنید.

درباره نویسنده

بهنام قلئي

نظر بدهید