مصاحبه

مصاحبه با توسعه دهنده برنامه ی “Note for Blackberry”

نوشته شده توسط بهنام قلئي

مشتاقان و بلک بری داران عزیز در این پست همراه شما هستیم با مصاحبه ای جالب با توسعه دهنده ی برنامه Note for Blackbeery


در این پست همراه شما هستیم با مصاحبه ای جالب و خواندنی با برنامه نویس و توسعه دهنده ی معروف بلک بری یعنی : Evgeny Popov.در این مصاحبه ای که با Popov انجام شده است سعی برآن شده تا اهداف و انگیزه های یک برنامه نویس به  طور کلی بررسی شود.متن ترجمه شده ی مصاحبه به زبان فارسی:

خوش آمدی Evgeny کمی از خودت برایمان بگو؟

سلام به همه نام من Eugene هست از کشور اوکراین.رشته و field کاری من IT می باشد.و مهم ترین زبان برای من C++ می باشد.در اوقات فراغت به تفریح و مسافرت میپردازم و علاقه ی شدید به یادگرفتن مطالب دارم اماهیچ گاه دوست ندارم ثابت یک جا بنشینم.

چرا برنامه نویسی رو انتخاب کردید؟

برنامه نویسی برای من تصمیم سختی نبود.علاقه داشتم و زیاد تصمیمم طول نکشید.زمانی که تصمیم قطعی به برنامه نویسی گرفتم،رفتم به مدرسه تا برنامه نویس شوم.در ابتدا Delphi را یاد گرفتم بعد از آن C++,C# و Java.اما در این میان زبان C++ به دلیل رابط کاربری بالا و جذاب بودن برای من از اهمیت خاصی برخوردار بود و زبان اصلی من نیز C++ می باشد.صمیمانه می گم من می خواستم که یک برنامه نویس واقعی بشم و در این راه خودم رو فدا می کنم تا یک چیز ارزمند به وجود بیاورم.

امکانش هست به ما بگید که چرا برنامه نویسی بلک بری رو انتخاب کردید؟

در حقیقت همان طور که گفتم C++ زبان اصلی و مورد علاقه ی من بود و نیز این زبان پایه و اساس برنامه نویسی برای بلک بری۱۰ می باشد.بالا تر از تمامی این دلایل من دیوانه ی بلک بری بودم و علاقه ی شدیدی به این پلتفرم داشتم.

dev_zone

برنامه های مربوط به شما  موجود در بلک بری ورد را با ما در میان بگذارید؟

در حال حاضر تنها ۴ برنامه به طور کامل در بلک بری ورد قرار دارد.و استقبال طرفدارانمان از برنامه های ایجاد شده و feedback های مثبت آنان انگیزه ی بسیاری برای ادامه ی راه به ما می دهد.

برنامه ی Note for blackberry,Umbrella,The search for TinEye و… از جمله برنامه های معروف این برنامه نویس اوکراینی هستند.

اما در نهایت انتظارم از بلک بری ؟راستش نمی دانم چی بگم با خبرهایی که اخیرا به گوشم رسید بسیار ناراحت شدم.زیرا تعقیب کردن بلک بری اندرویدی برای ما کمی سخت و دشوار است.اما امیدوارم اتفاقات بهتری در آینده در بلک بری شاهد باشیم.

امیدواریم که این مصاحبه مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد

بلک بری ایران

درباره نویسنده

بهنام قلئي

یک نظر

نظر بدهید