اخبار

معرفی QNX ، زیر شاخه بلک بری

نوشته شده توسط سعید فروتن

با سلام خدمت شما دوستان عزیز و گرامی در این پست قصد داریم تا سیستم QNX را برای شما معرفی کنیم که در ادامه پست به جزئیات آن می پردازیم.


QNX چیست و چه کار می کند ؟

QNX یکی از سیستم های نرم افزاری محدود وابسته به بلک بری است که در ضمینه ارائه این گونه سیستم عامل ها ، میان افزار ها ، ابزاری برای توسعه دهندگان سیستم عامل های مختلف و بخصوص خدمات بسیار تخصصی در ضمینه سیستم های جا سازی شده که در ابزار ها و ماشین آلات مختلف که به یکدیگر متصل هستند فعالیت می کند.

شرکت های بزرگ همچون Audi ، زیمنس ، جنرال الکتریک ، سیسکو،Lockheed Martin و … در ماشین ها ، دستگاه های پزشکی ، سیستم های صنعتی ، شبکه و دیگر برنامه های کاربردی خود به سیستم QNX وابسته هستند.

این شرکت وابسته به بلک بری به تازگی یک کیت نرم افزاری جدیدی را برای همگام سازی بلوتوث با دستگاه های پزشکی ، صنعتی و لوازم کاربردی ارائه کرده ؛ که این کیت نرم افزاری از تکنولوژی که از طرف Mindtree Limited که یکی از توسعه دهنده گان اولیه بلوتوث ورژن های ۴٫۰ و ۴٫۱ و ۴٫۲ است پشتیبانی می شود. QNX بیان می کند که این محصول قابلیت همگام سازی را با pulse oximeters ( دستگاه اندازه گیری میزان اکسیژن خون ) ، ترازها و همچنین دستگاه هایی که می توانند به صورت وایرلس اطلاعات یک بیمار را گرفته و به مراکز درمانی و یا منزل وی بفرستند را دارا می باشد.

چندی پیش مطلع شدیم که QNX توانسته در کنگره جهانی موبایل در بارسلونا جایزه بهترین سیستم عامل نرم افزاری را برای سیستم امنیتی خودش که طراحی شده تا درمواقع بحرانی برنامه های امنیتی موجود در خودرو ها ،حمل و نقل ریلی ، سیستم های بیمارستانی وصنعتی را کنترل کند کسب کند.

در زیر لیستی از شرکت ها و ارگان هایی که QNX با آن ها همکاری داشته را مشاهده می کنید:

-Audi

-Bentley

-concept vehicles

-Ford

-GM

-ISO 26262

-LG

-Jeep

-KIA

-Mercedes-Benz

-Toyota

-Volkswagen

با تشکر – بلک بری ایران

درباره نویسنده

سعید فروتن

دانشجو مهندسی مکانیک هستم ...به موسیقی علاقه زیادی دارم حالا هر سبکی که موسیقی قوی داشته باشه به خصوص راک و ...ورزش رو خیلی دوست دارم به آدم اعتماد به نفس میده به خصوص جودو ...بلک بری رو به عنوان یک برند خاص قبول دارم ...از جستجو در فضای اینترنت لذت میبرم.
slfhumble@gmail.com

۲ نظر

  • مثل همیشه اطلاعات خوب و مفیدی تو سایت میزارین و مطمئن باشین این کارهای شما در گسترش برند بلک بری در ایران بی تاثیر نیست.

    یه دنیا ممنون

نظر بدهید