اخبار

همکاری بلک بری با کمپانی ISARA در خصوص رمزگزاری کوانتومی

نوشته شده توسط سعید رستمی

درود , در این پست میپردازیم به جزئیات شراکت بلک بری با یکی از کمپانی های مهم جهان در زمینه ی فیزیک کوانتوم

در چند ماه اخیر بلک بری در لیست کاتالوگ خود نمونه کارهای بسیاری از همکاری خود با شرکت های دیگر قرار داده بود اما تازگی بلک بری اعلام کرد که وارد شراکت با گروه  ISDS شده است که یکی از زیرمجموعه های کمپانی ISARA در زمینه ی ارائه  مقاومت کوانتومی در برابر رمزگذاری میباشد .

وقتی که شما از فیزیک کوانتوم میشنوید ناخودآگاه تصور یک لابراتوآر یا تصور یک فیلم هالیوودی یه سرتان خطور میکند . اما محاسبات کوانتومی بسیار نزدیک تر به مسائل علمی میباشد و این علم در دهه های آینده بیشتر کاربرد خواهد داشت و فرصت های بسیاری را بوجود می آورد  اگر چه میتواند ریسک پذیر و خطرناک هم باشد اما کلید اصلی این امر , امنیت سیستمی نرم افزار ها میباشد و این محاسبات میتواند رمزگذاری های پنهان را مرتفع سازد .

EU-Commission-Should-Exclude-ISDS-from-TTIP-Advisory-Group-Says

  ISARA یک کمپانی پیشرو در زمینه ی امنیت کوانتومی در سراسر جهان میباشد و در حال حاضر در نظر گرفتن تولید محصولات بلک بری توسط الگوریتم محاسبات کوانتومی را شروع کرده است و در نظر دارند در آینده سطح درجه ی امنیتی را بالاتر از رمزنگاری های امروزه که در سیستم های نظامی استفاده میشود ببرند .

اکنون ما مفتخریم که اعلام کنیم که با یکی از برجسته ترین کمپانی ها در صنعت کوانتوم و امنیت کوانتومی, وارد شراکت شده ایم و شروع به یکپارچه سازی الگوریتم های کوانتومی در محصولات بلک بری جهت ارائه امنیت بیشتر کرده اییم , حتی آنهایی که در سطح رمزنگاری های فوق محرمانه در سامانه های نظامی امروزه استفاده میشود .

gettyimages-578574632-768x512

 

گفتنی است که بلک بری با مقوله ی کوانتوم و محاسبات کوانتومی غریبه نیست و این حرکت میتواند یک جهش معقولانه و منطقی برای ارائه محصولات ایمن و مطمئن برای مشتریان و مصرف کنندگان بلک بری باشد .

با تشکر – بلک بری ایران

درباره نویسنده

سعید رستمی

نظر بدهید