اخبار

پریو و مباحث پیرامون روت

نوشته شده توسط سعید فروتن

با عرض سلام و وقت بخیر خدمت شما عزیزان در این پست در خدمت شما هستیم با خبری در مورد یکی از مهم ترین خصوصیات بلک بری یعنی امنیت دستگاه های آن که حال بحث بر سر پریو است.

از همان اوایل ورود پریو به بازار سوالی ذهن تمامی طرف داران بلک بری و آندروید که به پریو روی آورده بودند را مشغول کرده بود که بلک بری چطورمیتواند توانایی روت شدن که امروزه در تمامی دستگاه های آندرویدی رایج است را در پریو کنترل نماید؟ و با توجه به این که بلک بری به امنیت در دستگاه های خود معروف است به طور حتم اجازه نخواهد داد تا دستگاهش به راحتی روت شود.

همان طور که انتظار میرفت بلک بری وقت زیادی را صرف چاره جویی برای این موضوع کرده است و همینطور بیان کرده است که پریو چرا و چگونه در مقابل روت شدن مقابله میکند.( در مورد روت شدن میتوان به زبان ساده توضیح داد که روشی است برای هک کردن دستگاه به گونه ای که به کد های اصلی و پایه ای سیستم عامل دستیابی پیدا میکنیم و با تغییرات آن میتوانیم بعضی از قابلیت های دستگاه را ارتقا دهیم که به طور حتم اثرات منفی همچون کاهش سرعت در طولانی مدت ،کاهش عمر باطری،کاهش عمر دستگاه و … را به دنبال دارد و قطعا امنیت دستگاه را نیز زیر سوال میبرد )

بلک بری پریو که از سیستم عیب جویی داخلی خود بلک بری استفاده میکند به گونه ای است که پیوسته در حال پردازش هر گونه تغییرات و تنظیماتی است که ممکن است امنیت دستگاه را به خطر بیاندازد که به شرح زیر می باشد :

۱٫بررسی هر گونه نقص در کرنل دستگاه هنگام بالا آمدن اولیه و لود شدن .(کرنل همان هسته اصلی سیستم عامل نرم افزاری دستگاه هست که در لغت نیز به معنی هسته است )

۲٫بررسی هرگونه تغییرات غیر مجاز در قوانین SELinux دستگاه. ( selinux یک بخش از هسته مرکزی است برای کنترل فرمان های امنیتی )

۳٫آگاهی نسبت به سیستم گواهی های نصب دستگاه برای نصب یا عدم نصب موارد مشکوک.

۴٫تضمین این که برنامه های غیر مجاز هیچ گونه امتیازی خاصی را از سوی سیستم عامل دریافت نخواهند کرد.

۵٫غیر فعال کردن برنامه های حساس به امنیت سیستم عامل.

علاوه بر این بلک بری بیان کرد که مقابله با روت شدن همیشه یکی از سخت ترین برنامه های آن ها بوده است و همیشه به دنبال روش های جدید برای جلوگیری از آن هستند تا قبل از رقبا به آن دست یابند.

درباره نویسنده

سعید فروتن

دانشجو مهندسی مکانیک هستم ...به موسیقی علاقه زیادی دارم حالا هر سبکی که موسیقی قوی داشته باشه به خصوص راک و ...ورزش رو خیلی دوست دارم به آدم اعتماد به نفس میده به خصوص جودو ...بلک بری رو به عنوان یک برند خاص قبول دارم ...از جستجو در فضای اینترنت لذت میبرم.
slfhumble@gmail.com

۴ نظر

  • تعدادی از روش های روت کردن رو بر روی پریو تست کردم.
    پاسخ برای تمامی نرم افزار ها و روش ها یکسان و منفی بود.
    دستگاه دسترسی به نرم افزار رو مسدود کرد و پیغام عدم دسترسی به کدهای امنیتی رو صادر کرد.
    از این قابلیت راضی ام اما متاسفانه عدم روت پریو برابر با عدم نصب برخی برنامه هاست.

  • واقعا اندروید بدون روت یعنی هیچ
    کاشکی راهی پیدا بشه

  • نمیدونم چرا هیچ شرکت دیگه ای به کیبرد فیزیکی روی نمیاره یا اگر میاره بدترین حالتشو انتخاب میکنه و استقبال نمیشه و باز خودش باعث میشه شرکت ها فک کنن مشکل از پلت فرم گوشیه

  • این قابلیت نیست! مسخرس…اندروید بدون روت اکسس که اندروید نیست 😐

نظر بدهید