اخبار

کاهش سهم دیوایس های BB10 در مارکت جهانی

نوشته شده توسط سعید رستمی

با جزئیات خبر مبنی بر کاهش سهم دیوایس های BB10 همراه ما شما هستیم

بنا بر آخرین آنالیزهای انجام شده توسط سایت Gartner , در سه ماه آخر سال ۲۰۱۶ , بیش از ۴۳۲ میلیون تلفن همراه هوشمند در سراسر جهان فروخته شد که سهم دیوایس های BlackBerry 10 OS فقط ۲۰۸ هزار دستگاه بود که سهم آن چیزی کمتر از ۱% بود . (که رقم دقیق آن ۰٫۰۴۸۱% میباشد).در بررسی های قبلی که در سه ما سوم سال ۲۰۱۶ انجام شد ۳۷۷ هزار دستگاه فروخته شده بود که در همین سایت به آن اشاره کردیم .

 این در حالیست که Alex Thurber, مدیر فروش جهانی شرکت بلک بری اظهار کرد که دیوایس های BB10 هنوز مشتریان و مصرف کنندگان بسیاری در بخش های بیزنسی و دولتی دارد و آنها همچنان به این سیستم عامل علاقه مند و به آن پایبند هستند و به همین خاطر ما در آینده از این سیستم عامل حمایت خواهیم کرد و پشتیبان مصرف کنندگان و مشتریان سابق خود هستیم .

همانطور که در تصویر زیر میبینید دیوایس های اندرویدی با ۸۱٫۷% بیشترین سهم را دارد و IOS  با ۱۷٫۹% در رتبه بعدی قرار دارد

BlackBerry-marketshare

اما طبق این آنالیز مشخص نیست که کدام کمپانی های تولید کننده ی دیوایس های اندرویدی,  بیشترین و کمترین سهم فروش را بین گوشی های اندرویدی فروخته شده دارند و از این رو نمیتوان گفت که دیوایس های اندرویدی بلک بری چه مقدار فروش داشته است .بحرحال نمیشود منکر این شد که سیستم عامل اندروید محبوب ترین سیستم عامل میان گوشی های هوشمند است و یکی از دلایلی که بلک بری رو به این سیستم عامل آورده میتواند همین موضوع باشد.

همچین طبق آخرین گفته های مدیران ارشد بلک بری , این شرکت فعلا برنامه ایی برای تولید گوشی با سیستم عامل BB10 در آینده ی نزدیک ندارد .

با تشکر – بلک بری ایران

درباره نویسنده

سعید رستمی

۳ نظر

  • Salam soalam bi ertebat ba in mozoo hastesh ama mikhastam bedoonam moshkele update instagram jadid too bb hal nemishe?? Man az 10.3 dg natoonestam update konam alan insta 10.9 oomade

  • سلام
    خیلی جالب هست,من از صحبت های مدیر های بلکبری خندم میگیره!!
    میگن که فعلا در آینده ی نزدیک قصد تولید گوشی bb10 ندارن!!
    مثلا در آینده میخوان گوشی مبتنی بر bb10 تولید کنن و فروش هم داشته باشه؟!!!!!!
    خیلی مسخره هست!!!

نظر بدهید