اخبار

راه اندازی SecuSuite برای سامسونگ از سوی بلک بری

نوشته شده توسط سعید رستمی

با سلام و وقت بخیر خدمت تمام بازدید کنندگان محترم سایت بلک بری ایران

به تازگی بلک بری در شهر هانوفر آلمان اعلام کرد که قرار است بزودی نسخه ی جدید SecuSuite را بر روی گوشی های سامسونگ بطور اختصاصی نصب و راه اندازی کند . SecuSuite یک سیستم امنیتی کمکی است که توسط بلک بری طراحی شده و بر روی تلفن های همراه افراد مهم از جمله ” آنجلا مرکل ” نصب شده بود . 

نخست وزیر آلمان و برخی از افراد سطح بالای دولت آلمان پس از آنکه قربانی استراق سمع از سوی دولت آمریکا شدند تصمیم به استفاده از این سیستم گرفتند و از دیوایس های بلک بری ۱۰ که از SecuSuite پشتیبانی میشد استفاده کردند .

Merkel-Q10

 

سیستم SecuSuite با رمزگزاری  اطلاعات ذخیره شده و اطلاعات خروجی از جمله پیام های صوتی و تصویری و همچنین پیام های متنی با استفاده از SNS که توسط دفتر فدرال آلمان تعیین شده (BSI) , به حریم و حفظ اطلاعات شخصی کمک بسیاری میکند . و تمام ترافیک و داده های سازمانی بجای اینکه مسقیما وارد دنیای اینترنت شود  از طریق IPsec VPN عبور میکند .و تمام برنامه و فایل های خصوصی کاربر , بطور منظم توسط بلک بری کنترل و رمزگزاری میشود تا از هرگونه جاسوسی و سوء استفاده مصون بماند .

این سیستم برای اولین بار نیست که در دیوایس های سامسونگ کار گزاشته میشوند , زیرا دو سال پیش از آن در  Galaxy Tab S بطور اختصاصی استفاده شده بود .و این سیستم قرار است در دیوایس های S7 و S8 راه اندازی شود .

secusuite_for_samsung_knox_1-100714055-orig

 

 

چرا فقط سامسونگ ؟

Christoph Erdmann مدیر بخش SecuSuite بلک بری :

دلیل اصلی استفاده از این سیستم در دیوایس های سامسونگ این است که سامسونگ دارای یک بوت لودر امن میباشد که تنها گوشی اندرویدی است که این قابلیت را دارد .و زمانیکه ما در حال طراحی این برنامه بودیم دیوایس های بلک بری به سمت سیستم عامل اندروید نرفته بود و از آنجاییکه این تکنولوژی نیاز به توسعه و راه حل های امنیتی بسیار بالا را میطلبد , بسیار زمان میبرد تا بتوان این تکنولوژی را دیوایس های اندرویدی بلک بری پیاده سازی کنیم .

با تشکر – بلک بری ایران

درباره نویسنده

سعید رستمی

نظر بدهید