آموزش ها

آموزش افزایش عمر باتری در پریو !!!

نوشته شده توسط بهنام قلئي

مشتاقان و بلک بری داران عزیز در این پست همراه شما هستیم در راستای بهبود و بهینه تر مصرف کردن باتری در بلک بری پریو


در این پست هدف بهبود عملکرد باتری در گوشی جدید بلک بری یعنی پریو می باشد.برخی از دوستان عزیز در سایر دیوایس های بلک با مشکلات ریز و درشت دست و پنجه نرم کرده اند و در برخی موارد عدم استفاده ی صحیح از باتری بلک بری ها موجب آسیب ها و صدمات جدی به باتری و دیوایس شما می شد.

به همین جهت قصد داریم در آموزشی کامل و کلی قبل از استفاده از بلک بری پریو ابهامات را رفع کنیم تا افرادی که از این گوشی استفاده می کنند با خیال آسوده و رضایت کامل از باتری از گوشی مورد علاقه ی خود استفاده کنند.در ضمن مطالعه ی نکات فنی نیز کمک شایانی به حفظ و نگهداری دیوایس به صورت بهینه خواهد داشت.

همان طور که مطلع هستید بلک بری پریو از یک باتری ۳۴۱۰ میلی آمپری قدرتمند استفاده می کند که به راحتی تا ۲۲٫۵ استفاده  ی روز مره را به کاربر می دهد.اما برای استفاده ی بهینه تر و بهتر از باتری همین طور افزایش طول عمر در باتری راه هایی وجود دارد.در ادامه لیستی از راه و روش های بهینه مصرف کردن باتری در پریو را به همراه هم بررسی خواهیم کرد.


روشن کردن Battery Saver

Battery-Saver-Priv

ذخیره سازی باتری یا همان Battery Saver mode یکی از بهترین روش ها و راه ها برای افزایش عمر باتری می باشد.این حالت و قابلیت به صورا پیش فرض بر روی دیوایس نصب هست.این قابلیت با محدود کردن برخی ویژگی های گوشی از جمله:به روزرسانی،خاموش کردن ویبره،سرویس مکان نما به افزایش طول عمر باتری کمک خواهد کرد.اما دلیل این که برخی از افراد از این قابلیت را زیر پا می گذارند این است که در صورت روشن بودن Battery saver mode برخی از به روز رسانی ها در برنامه ها انجام نمی شود  و برنامه حتما باید باز شود تا عملیات به روز رسانی و سینک انجام شود.اما در کل یکی از بهترین روش هاست.برای روشن کردن این قابلیت با دو انگشت از بالا به پایین تاچ کنید یا با یک انگشت دو بار این عمل را انجام دهید و در ادامه روی Battery saver تاچ کنید.

هنگامی که دیوایس شما در حال شارژ شدن می باشد این قابلیت به طور خودکار خاموش خواهد شد.در ضمن شما می توانید با استفاده از تنظیمات موجود در Battery saver به طور دلخواه تعیین کنید که در ۵ یا ۱۵ در صد این قابلیت روشن شود.


کم نور کردن صفحه نمایش

Priv-Dim-Screen

همانند سایر دیوایس های موجود در بازار بیش ترین انرژی و مصرف باتری مربوط به صفحه نمایش پریو شما می باشد که باید خیلی در این زمینه رعایت کنید.دوستان عزیز توجه  داشته باشید با کاهش نور و یا روشنایی صفحه نمایش شما خواهید  توانست در بهینه مصرف کردن گوشی نقش داشته باشید یا تا حد امکان از تصاویر تیره برای تصویر زمینه ی خود استفاده کنید.دستورات زیر را برای انجام این عملیات دنبال کنید:

مانند همیشه با استفاده از دو انگشت یک بار و یا با یک انگشت یک بار از بالا به پایین swipe down کنیدو از منوی setting/display/brightness  نور صفحه نمایش خود را کاهش دهید.


تنظیم مدت زمان روشن بودن صفحه

Priv-Screen-Timeout

برای جلوگیری از روشن ماندن طولانی صفحه نمایش،زمان روشنایی را کاهش دهید.خب این منطقی هست که اگر شما به دنبال بهینه مصرف کردن باتری خود هستید زمان روشن ماندن را به حداقل برسانید.


خاموش کردن اتصال داده ها

Priv-Network

بعد از صفحه نمایش اتصال داده ها دومین عنصر تاثیر گذاز در مصرف باتری می باشد.اگر شما خارج محدوده ی اینترنت های اپراتور های سیم کارتتون هستید بهتر هست اتصال داده ها را خاموش کنید تا دیوایس شما جست و جو برای یافتن سیگنال را ادامه ندهد.و همین طور Wifi و بلوتوث و NFC را در صورت نیاز نداشتن خاموش کنید تا جست و جویی برای سیگنال انجام نشود.

برای انجام این تغییرات مجدد به قسمت تنظیمات رفته و اگر قصد خاموش کردن تمامی سیگنال ها و اتصال داده ها را دارید گزینه ی flight mode را فعال کنید در غیر این صورت هر مورد گزینه ی منحصر به فرد خود را دارد.


بستن برنامه هایی که استفاده نمی کنید

Priv-Apps

نبستن برنامه هایی که از آن ها استفاده نمی کنیم یک عادت بسیار رایج و بد است که خودم شخصا این عادت را دارم.ببینید دوستان مصرف برخی از برنامه ها مانند دوربین،مرورگر و GPS بسیار بالا است.بهتر است که برنامه هایی را که از آن ها استفاده نمی کنیم به حال خودشان رها نکنیم.برای بستن برنامه ها در پریو قسمت مربع را تاچ کنید و با استفاده از گزینه ی X برنامه مورد نظر را ببندید.


کاهش زمان refresh برنامه ها

Timed-Interval-Apps

اگر از برنامه های اجتماعی و یا برنامه های خبری که نیاز به ریفش دارند در طول روز زیاد استفاده می کنید بهتر است تا در زمان ریفرش آن ها دق بیش تری داشته باشید.مثلا اگر هر ۵ دقیق ریفرش یک برنامه است آن را به روزانه یا همان Daily که آخرین گزینه است تغییر دهید در غیر این صورت باتری را خواهند خورد.


امیدواریم که این آموزش مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد

با تشکر – بلک بری ایران

درباره نویسنده

بهنام قلئي

۷۸ نظر

  • ممنون از اطلاع رسانی شما
    یک سوال…
    گزینه double top to wake screen رو، در پیدا نمیکنم
    لطفاً راهنمایی بفرمایید
    ممنون

  • درود.
    تشکر از شما برای ارائه چنین مطالب آموزشی.
    تمام این مراحلی که گفتید توی همه رده گوشی های بلک بری قابل انجامه و باید انجام داد تا باطری عمر مفید و بیشتری داشته باشه.
    من خودم Z30 دارم تمام این کارارو انجام میدم. فقط اون مورد آخر رو فکر کنم تو پریو هست. چون من تو گوشیم چیزی پیدا نکردم.

    • بله دوست عزیز – آموزش افزایش عمر فقط برای بلک هم در سایت قسمت آموزش سایت موجود است.

  • دوستان کمک پرایوم ستون باطریش که نمایشگر مقدار باطری رو نشون میداد اون کنار رو دیگه نداره
    تمامی گزینه هاشم فعاله

  • اینم بگم نزدیکش میکنم دستمو میاد ولی وقتی دستمو برمیدارم میره قفلشم کنم حتی اگه دستمم باشه اونجا میره

  • سلام و احترام
    بنده تازه پرایو ۱۰۰۲ خریدم ولی متاسفانه باتری گوشی دوتا دوتا کم میشه و یهو از مثلا هفتاد به شصت و هشت میرسه و عمر بسیار کوتاهی ام داره،راهی برای بهبود و فهمیدن سلامت باتری میتونید لطف کنید و پیشنهاد بدید؟

      • ممنون از لطفتون که پاسخ دادید
        AAG191
        خیر آپدیت نکردم ،با هات اسپات چند بار تا صد رفته و آپدیت نشده
        میشه امیدوار بود مشکل نرم افزاری باشه ینی؟

          • سلام مجدد و خیلی ممنون بابت راهنمایی هاتون،به aaq 280 آپدیت کردم با آتولودر، کم کردن باتری کمی بهتر شده ،ولی هنوز از نظرم خیلی زیاده ،و اینکه هنوزم خیلی مواقع دوتا دوتا درصد باتری کاهش پیدا میکنه.راه حل دیگه ای وجود داره؟ میشه نسخه های قبلی رو روش نصب کرد؟داغم نمیشه گوشی زیاد ،قبل از آپدیت بیشترین استفاده از باتری رو اندروید سیستم داشت حتی از اسکرین هم بیشتر،الان چهار درصده استفاده رو داره و بهتر شده،هر مشکل نرم افزاری داشت شاید ی کاریش میکردم ولی میترسم باتری خراب باشه،لطف میکنید کمکم کنید مهندس

      • سلام
        منم همین مشکلم دارم
        قبل آپدیت گوشیم خیلی سریع داغ میکرد خیلی فاجعه بود
        بعد آپدیت یکم بهتر شده اما بازم داغه و اینکه باطریشم دو درصد خالی می‌کنه باهم مثلاً از ۱۰۰یهو میاد ۹۸و همینجوری تا ۰میاد پایین و خیلیم زود خالی می‌کنه مثلاً با یکساعت کار ساده باطریش از ۱۰۰میشه ۳۰ آخرین آپدیت رو از خود سایت بلکبری دانلود کردم و زدم روش اما این مشکلات رو آورده
        راهی هست تا درست بشه؟

        • سلام دوست عزیز
          آپدیت فعلی شما چیه ؟
          چند وفته موبایل رو دارید ؟

    • سلام
      من ریجن ۳دارم بعد از آپدیت بهaaw068گوشی به شدت داغ می‌کنه و اینکه باطریشم دو درصد رو باهم خالی می‌کنه مثلاً از ۱۰۰مستقیم میاد ۹۸و همینطوری می‌ره تا صفر و اینکه اصلا خوب نگه نمیدارع
      اینم بگم قبل آپدیت خیلی بیشتر داغ میکرد الان کمی بهتر شده اما بازم داغه
      مشکل از باطریه یا خود گوشی ؟

      • سلام دوست عزیز
        آپدیت فعلی شما چیه ؟
        چند وفته موبایل رو دارید ؟

  • تشکر می کنم که نکات جالب و کاربردی رو در مورد شارژ گوشی فرمودین. در حالت کلی بهتر است که سازندگان گوشی‌های هوشمند به جای بزرگ کردن سایز باطری و گوشی های هوشمند،‌ به فکر راه حل دیگری برای افزایش عمر مصرف باطری باشند تا بتوان انتظار تولید گوشی‌های هوشمند با ضخامت ۳ میلی متر را داشت.

  • سلام خسته نباشید
    گوشی من ریجن۴ هستش مصرف باتری خیلی زیاده با استفادم هم یه ذره بیشتر از معمولی هستش گیم سنگین هم ران نمیکنم تو برنامه های سبک هم داغ میکنه!
    راهی برای بهبود باتریش هست؟
    در ضمن آخرین آپدیت هم از همین سایت گرفتم ورژن AAQ280

  • سلام کوشیم بلک بری پریو هستش الان چند روزه ویبره گوشیم کار نمیکمه

  • سلام، پریو ریجن ۳ دارم و کلا یک هفته هم نمی شه که خریداری کردم، اندروید و گوشی کلا به صورت کامل آپدیت شده هستن، مصرف باتری خیلی شدیده در حدی که وقتی تو تلگرامم و نور صفحه تا آخر کمه و پاور سیور هم روشنه و برنامه ای باز نیست توی ۱۵ دقیقه ده درصد باتری تموم می شه و این خیلی زیاده و مثلا وقتی هم تو مروگر هستم فقط و گوشی رو حالت پرواز عه و فقط همون کروم و وای فای روشنه بازم شاؤز باتری با چشم دیده می شه که داره کم می شه و خیلی کم مصرف کنه ۲درصد تو ۳ دقیقه هستش، نرم افزار ۳۶۰ هم نصب کردم و تمام اپتیمایز هارو انجام دادم، نه برنامه ی متفرقه یا خاصی نصبه که بشه گفت اون باتری رو میخوره دراین حد، تنها قابلیت خاصی هم که روشن دابل تب عه، بیلد نامبر هم AAF518 عه، راهنمایی کنید لطفا، خیلی ممنونم.

  • دوستان سلام یه نظری من میدم که مهمه و همتون گوش کنید این پریو گوشی خوش دست و خشکلیه و برای پز دادن خیلی خوبه ولی بزای استفاده گوشی مزخرفیه من مثل بعضی از شما گول ظاهرشو خوردم و رفتم و خریدمش ولی بعد ۱۴ روز خیلی پشیمون شدم چراا؟چون باتریش حال ادم رو بهم میزنه به طور مثال شما گوشی تونو منظورم پریوه میزنید تو شارژ و ۱۰۰درصد که شد شارژر رو در میارید و شروع میکنید به کار کردن و بعد از ۵ دیقه میبینید که ظرفیت باتری رسیده به ۸۶درصد و این افتضاح هس من به شما نصیحت میکنم هرگز گول ظاهر این گوشی رو نخورید

  • سلام چجوریمیتونم پرومو به اندروید۶ مارشمالو اپدیت کنم؟

  • سلام من پریو رو یک سال پیش از خود شما خریدم
    الان دوتا مشکل دارم
    باتریش خیلی زود خالی میشه
    وقتی به شارژ وصل میشه شارژ نمیشه ینی اون علامت شارژ میاد ولی پر شدن باتری رو نشون نمیده باید چند بار قطع و وصل کنم تا پر شدن باتری رو نشون بده
    اگه میشه راهنماییم کنید

  • با سلام من باتری گوشیم زود خالی میشه و داغ میکنه بعضی وقتا هم ۲تا ۲تا خالی میشه میخواستم ببینم چه جور حل میشه؟ با تشکر

          • ببخشید از اونجایی که هیج اطلاعی از آپدیت و وایپ ندارم ممنون میشم یه توضیح بدین که جه جوری میشه اینا رو انجام داد؟
            بعد یه جیز دیگه هم که الان باهاش بر خوردم اینه که من گوشیم دیشب خوابیدم ۶۰ درصد شارژ داشت صبح که باشدم شده بود ۱۶ درصد خیلی عجیب بود برام تازه ۴ روزه خریدمش بعد تو باتری لول که نگاه کردم زده بود ۴۰ درصد مصرف به خاطر google app است تورو خدا کمکم کنید خیلی عذاب داره

          • سلام دوست عزیز در خصوص آپدیت به ۲ صورت است
            ۱. از طریق موبایل و با اتصال به V-p-N و آپدیت مستقیم
            ۲ . از طریق Autoloader های روی سایت
            واسه وایپ هم که همون ریست فکتوری هست و از بخش Settings ~> backup_restore قابل انجامه

          • خیلی ممنون از جوابتون ایا بعد از آپدیت مشکلات جدیدی براش به وجود نمیاد؟

  • سلام. ببخشید گوشی من خیلی زود شارژ خالی میکنه چیکار کنم؟

  • سلام من گوشیم پرایو مدل ۱۰۰۴هس ولی از رو گوشی میخوام اپدیت کنم میگه گوشی شما بروز هس ولی اندرویدم ۵هس

  • سلام گوشیمو تازه خریدم ریجن STV100-1هستش.کارتون مشکیه.
    خیلی زود شارژ خالی میکنه مثلا الان که ۱۰۰درصد شارژ داره تا دوساعت دیگه شارژش ۱۰درصد میشه کار زیادی هم باهاش نمیکنم فقط تلگرامه.هیچ بازی هم روش ندارم فقط چندتا برنامه بهبود باطری روش نصبه حافظشم خالیه نمیدونم واقعا چرا اینجوریه خیلی اذیت کنندس خیلی اذیتم میکنه به طوریه ک خیلی پشیمونم که گوشی اس ۷ایدج خودمو فروختم و پریو رو با این قیمت بالا خریدم لطفا به دادم برس اقای بیژنی
    build numberگوشیمم AAJ919

  • دوستان باطریش خیلی اذیتم میکنه کسی میتونه کمکم کنه

  • سلام وقتتان بخیر
    ممنون بابت این همه راهنمایی خوب
    ببخشید شاید سوال تکراری باشه
    گوشی من هم زود شارژ خالی میکنه مخصوصا وقتی wifi روشنه این اتفاق حدود ۱ماهی میشه افتاده البته گوشی رو ۲سال پیش خریدم
    ممکن هست به خاطر این باشه حافظه دستگاه پر هست

    build number
    AAE298

    • سلام دوست عزیز
      وظیفه است
      شما موبایل رو آپدیت کنید اگر حل نشد به احتمال زیاد سخت افزاری است و باید با شماره ۰۲۱۸۸۲۲۸۹۴۵ تماس بگیرید

  • با سلام
    بنده گوشیم پریو ریجن ۱ هستش، آپدیتی براش موجود نیست و اخیرا دوربین و سایر نرم افزار های گوشی رو از طریق پلی استور آپدیت کردم. مصرف باطری گوشی جدیدا خیلی زیاد شده و سریع شارز خالی میکنه و تقریبا ۵ ساعت مدام با اتصال به وای فای و نور صفحه متوسط به پایین بدون فعال بودن باطری سیور استفاده می کنم شارژش زود تموم میشه ولی سریعم شارژ میشه. میخاستم بدونم آگه بخام اپدیت کنم گوشی رو با اتولودر مشکلی براش پیش نیاد و اینکه این مشکل حل میشه؟؟ بیلد نامبر گوشی AAD442 هستش.
    با تشکر از ادمین محترم و دوستان

  • سلام ببخشید من دو سه روزی میشه ک پریو خریدم ولی مصرف شارژش خیلی زیاده. یه هفته مهلت تستشه راهی برای بهبودش هست یا پسش بدم؟؟ stv100-1. Build number:AAE298

  • با سلام بخشید گزینه ی باتری سرورم فعال می شه یه راهنمایم می کنید

  • سلام
    Build number اگر AAQ280 باشه اخرین اپدیته؟ یا میشه بیشتر هم اپدیت کرد؟

نظر بدهید