آموزش ها

آموزش بهینه استفاده کردن حافظه !!!

نوشته شده توسط بهنام قلئي

مشتاقان و بلک بری داران عزیزی که از مشکل حافظه ی داخلی خود رنج می برند تا پایان این مطلب با ما همراه باشند


برخی مواقع امکان دارد که شما از حافظه ی واقعی دیوایس خود به دلایلی که خواهم گفت نتوانید استفاده کنید.به عنوان مثال برای نصب برنامه ای خاص یا گرفتن عکس یا ویدئو شما با هشدار پر بودن حافظه روبه رو می شوید در صورتی که از داشتن فضای کافی برای انجام برخی عملیات اطمینان دارید.

اما به راستی مشکل کجاست و راه حل آن چیست؟

این مشکلات به دلیل وجود cacheها و بسیاری از فایل های مخرب در سیستم شما می باشند که در ابتدا باعث کند شدن پردازنده ی شما و سپس پرشدن غیرواقعی فضای داخلی دیوایس می شوند.

در ابتدا برنامه ای بسیار ساده و کاربردی را برای حذف کردن و از بین بردن فایل های مخرب به شما عزیران پیشنهاد می کنم که شما قادر به دانلود و نصب این برنامه از Snap می باشید.

نام این برنامه CCleaner می باشد که البته در بین ویندوزی ها هم شناخته شده می باشد و برای حذف Cach ها و فایل های مخرب بسیار قدرتمند است.

به عکس زیر توجه کنید:

IMG_20150506_035834

همان طور که در عکس مشاهده می کنید حداکثر فضای قابل استفاده در سیستم در حال حاضر ۲٫۳ گیگابایت است.

حال برنامه ی CCleaner را اجرا کنید،با اجرای این برنامه همانند عکس زیر دو گزینه ی Analyse  و Clean را شاهد خواهید بود که به معنای آنالیز و بررسی و دیگری به معنای پاک و حذف کردن می باشند:

IMG_20150506_040231

حال پس از آنالیز و حذف فایل های مخرب که ممکن است چندین دقیقه طول بکشد(با توجه حجم اطلاعات دیوایس این زمان متغیر است)،خواهیم دید که حجم قابل استفاده بر روی دیوایس ما به طور محسوسی تغییر کرده است.

عکس زیر را مشاهده کنید:

IMG_20150506_041434

این برنامه در حال حاضر قابلیت اجرا بر روی سیستم های OS 10 بلک بری را دارد.

با تشکر – بلک بری ایران

درباره نویسنده

بهنام قلئي

۱۰ نظر

نظر بدهید