آموزش ها

آموزش رایج ترین مشکلات پریو و راه حل آن ها

نوشته شده توسط بهنام قلئي

مشتاقان و بلک بری داران عزیز مخصوصا طرفداران پریو در این پست همراه شما هستیم با برخی مشکلات احتمالی در پریو


بلک بری در سال گذشته اولین محصول اندرویدی خود را با نام پریو روانه ی بازار کرد.پریو ملقب به غول سخت افزار تداعی کننده ی روزهای خوب بلک بری بود.این دیوایس اندرویدی بلک بری با فروش بسیار خیره کننده در روزهای ابتدایی طرفداران بسیاری را در سراسر دنیا کسب کرد.

بازگشت بلک به دنیای هوشمند و رقابت با سایر پرچمداران هوشمند از نقاط مثبت در این چند وقت بود.

حال درطی تماس ها یا نظرات دوستان مبنی بر برخی مشکلات نرم افزاری و ریز در این دیوایس تصمیم گرفتیم تا در پستی تمامی این جزئیات را شفاف سازی کنیم و راه حل های مناسبی را برای برطرف کردن مشکل ها مانند همیشه ارائه دهیم.با ما همراه باشید:

ارور آپدیت امنیتی هنگام reboot

بلک بری ماهانه آپدیت امنیتی با نام OTA را عرضه می کند.اما در برخی موارد دیده شده است که بعد از آپدیت ماه دسامبر هنگام ریبوت کردن دیوایس پریو داران با ارور آپدیت امنیتی روبه رو شدند.دوستان عزیز در ابتدا آپدیت ماه ژانویه رو هم دریافت کنید و در صورت تداوم ارور هنگام ریبوت دیوایس باید هارد دیوایس را یک بار ریست کنید.کلید های Volume up+Volume down را به مدت ۱۰ ثانیه نگه دارید،هنگامی که دیوایس روشن شد و با صفحه نمایش ارور مجدد روبه رو خواهید شد.حال با ریبوت کردن معمولی دیوایس بار دیگر مشکل حل خواهد شد و از تمامی اطلاعات نیز به طور کامل حفاظت خواهد شد.

BlackBerry-Priv-Update

از کار افتادن سمت چپ بالای edge

این مشکل اخیرا در گوشی LG V10 نیز دیده شده است.اما با توجه به پی گیری های انجام شده از سوی تیم این مشکل وجود برخی برنامه های اندرویدی مانند فیسبوک اندرویدی بوده است که با حذف برخی برنامه ها اوکی خواهد شد و به زودی این مشل در به روزرسانی های بعدی رفع خواهد شد.

در ضمن برای تست دوستان گوشی را روی حالت Safe mode لود کنید و چک کنید ببینید مشکل رفع خواهد شد یا خیر اگر نشد آخرین برنامه ای را که روی دیوایس نصب کرده اید به طور کامل حذف کنید.

IMG_4426

ارور SIM-Cards

برخی از کاربران با مشکل ارور No SIM-cards در طول روز ۲ یا ۳ بار روبه رو می شوند که معمولا کاربران با ریبوت کردن دیوایس این مشکل را برطرف می کنند.اما به نظر می رسد برخی مشکلات در سخت افزار و نرم افزار پریو سبب این مشکل می شود.

خب در ابتدا از سالم بودن سیم کارت خود اطمینان حاصل کنید و آن را در دیوایس های دیگر چک کنید و تا حد امکان از سیم های پانچ شده استفاده نکنید و از سیم ای اورجینال و هماهنگ با دیوایس اپراتور های مختلف استفاده کنید بسیاری از کاربران با تعویض سیم کارت مشکلشان برطرف می شود.فشردن قسمت بالایی مکان سیم هنگام خارج کردن آن نیز سبب این مشکل خواهد شد.

دوستان توجه داشته باشند در برخی موارد با قرار دادن حالت Network روی ۳g&4g&2g مشکل را رفع می کند.

BlackBerry-Priv-23-11-03

مشکل زوم دوربین

در برخی از موارد دیده شده است که زوم دوربین پریو به طور ناگهانی متوقف می شود و از کار می افتد.این مشکل معمولا زمانی رخ می دهد که از گوشی بیش از توانش کار کشیده شود و گوشی بیش از اندازه داغ شود.برای رفع این مشکل،برنامه مربوط به دوربین را بسته و کمی به دیوایس استراحت دهید.

برخی تجهیزات جانبی معیوب نیز سبب این مشکل می شود برای تست شما عزیزان می توانید برنامه ی BlackBerry Virtual Expert را دانلود و نصب کنید و دیوایس خود را تست کنید.

BlackBerry-Priv-Review-136

مشکل هشداردهنده ی edge باتری

همان طور که در جریان هستید بلک بری پریو در قسمت سمت راست زمانی که شما دیوایس خود را به شارژ می زنید LED قرمز،زرد و در نهایت سبز رنگی نمایان خواهد شد که در صد پر شدن شارژ باتری را نشان خواهد داد.

برخی از کاربران با این قسمت edge مشکلات ریزی داشتند.دوستان عزیز باید توجه داشته باشند که در کنار فعال بودن “display the battery on the screen” باید “Ban hibernation” نیز فعال باشد.برای چک کردن فعال یا غیر فعال بودن این قسمت می توانید به Setup screen مراجعه کنید.

مشکلات اتصال

ممکن است در پریو با برخی مشکلات جزئی نظیر متصل نشدن Wifi و Bluetooth دست و پنجه نرم کنید.اما راه حل چیست؟

مشکل وای فای:

دیوایس و مودم روتر را حداقل برای مدت ۱۰ ثانیه خاموش کنید و پس از روشن شدن مجدد تلاش به اتصال کنید.تنظیمات رفته و از غیر فعال بودن Power save mode اطمینان حاصل کنید.

از به روز بودن firmware مودم مطمئن شوید و کانکشن وای فای را یک بار حذف کنید و مجدد کانکت شوید و رمز عبور را وارد کنید.و در نهایت از فیلتر نبودن مک آدرستان توسط مودم روتر مطمئن شوید.

مشکل بلوتوث:

اگر در اتصال دیوایس با بلوتوث ماشین به مشکل خرید تنظیمات کارخانه را چک کرده و به صورت دستی انجام دهید.به تنظیمات بلتوث رفته و تمامی دیوایس های pair شده ی قدیمی را حذف کرده و تست کنید و مطمئن وید که تنظیمات خاصی را تغییر نداده اید.

اگر هم چنان مشکل بلوتوث با چند دیوایس مختلف داشتید راهی جز به روز رسانی دیوایس ندارید.

با تشکر – بلک بری ایران

درباره نویسنده

بهنام قلئي

۳۰۹ نظر

    • وقت بخیر دوست عزیز تمامی این مشکلات در سایر دیوایس ها هم ممکن است اتفاق افتاده باشد از ریزترین مشکلات گرفتیم تا رفع آن ها – بسیاری از این مشکلات بسیار ریز و پیش افتاده هستند.

    • من این گوشیو دارم هیچکدوم از مشکلاتی ک بالا گفته رو نداره و تنها مشکلم باهاش اینه ک وقتی روی دکمه منو کلید میکنم با دیلی(تاخیر) منو رو میاره
      البته جا های دیگه لگ یا دیلی نداره
      و مشکل دیگش اینکه خیلی داغ میکنه

      • راه حل این دیلی رو پیدا کردم.فقط باید تم منو روی سفید باشه.وقتی روی مشکیه بعضی وقتا اذیت میکنه اما وقتی رو سفیده خوب کار میکنه
        و ی مشکل دیگه ی این گوشی باتریشه
        خیلی زود خالی میشه

  • مشکل آنتن خیلی مهم هستش.من می خوام بخرم گوشیو.چقدر جدی هستش?زاه حل قطعی هستش?

      • من تو بررسی و حتی در یکی از نکات مهم در سایت شما خواندم مشکل آنتن در اثر آپدیت دیواس بوده.ولی در این پست شما به سخت افزار اشاره کردین.آخر در اثر سخت افزار و آسیب به نصب محل سیم کارت این مشکل ایجاد میشه یا آپدیت.خلاصه قیمت گوشی پایین نیست که بی تفاوت بشه گذاشت از کنار این قضیه.سیم کارت شناخته نشه عملا یعنی بی استفاده شدن گوشی.مشکلات دیگه در گوشی های دیگر هم هست.ولی رفتن آنتن افتضاح هستش و غیر قابل قبول.آیا تضمینی هست از طرف فروشنده? و آیا آپدیت دوربین و آپدیت های که معرفی می کنید ارتباطی به آپدیت دیواس و این مشکل نداره?ممنون از پاسختون.

        • دوست عزیز اگر شما موبایل رو فعلا که آپدیت نکنید هیچ موردی پیش نمیاد
          بعضی از دوستاهم آپدیت کردن واسشون مشکل پیش آمده برخی خیر
          هنوز راه حل جامعی هم واسش نیست

          • سپاس گزارم از پاسخ شما.و تشکر می کنم از صداقت شما در گفتار و معرفی محصول.ترجیح میدم یکم صبر کنم در خرید این گوشی تا ایرادات تا حدودی رفع بشن و سری ساخت جدیدتر بشه.ولی انتخابم همین گوشی هستش.چون واقعا علاقه به صفحه کیبورش دارم و طرفدار گوشی کیبوردار هستم.لذتی که در تایپ با کیبورد هست به هیچ عنوان در صفحه تاچ نیست.باز هم از شما برای صداقت در گفتار تشکر می کنم.سلامت و موفق باشید.

          • خواهش می کنم دوست عزیز ، اره یکک صبر کنید آپدیت جدید عرضه شود ببینیم این مشکل اکی میشه
            وظیفه است دوست عزیز

          • سلام و عرض ادب بنده گوشیم خاموش شده میزنم بشارژ صفحه شکل باطری رو میاره که داره شارژ میشه اما به هیچ عنوان گوشم روشن نمیشه

          • با سلام
            دوست عزیز لطفا با شماره ۰۲۱۸۸۲۲۸۹۴۵ تماس بگیرید.

        • با سلام گوشی من بلک بری پریو ارور میده اندروید متوقف شده لطفا راهنمایی کنید
          واقعا اعصاب شدم

          • سلام دوست عزیز
            آپدیت و build number شما چیه ؟

  • سلام وققتون بخیر . من گوشیمو اپدیت کردم اینترنت خطم پریده نمی تونم apn ست کنم رو گوشی . راه حلی داره؟ یا باید منتظر اپدیت بعدی بمونم ؟؟ مرسی

  • سلام و خسته نباشی به تیم فوق العادتون
    من قصد خرید برند بلک بری رو دارم
    به نظر شما به وجود این مشکلات صبر کنم پریو بگیرم یا برم سراغ پاسپورت؟؟؟

    • دوست عزیز این مشکلات بیش ترشان احتمالی هستند و ما پیش بینی کردیم و بسیار اندک شمار با این مسائل برخورد کردن اما ما تمامی جوانب رو در نظر گرفتیم – هردو دیوایس فوق العاده هستند واقعا فوق العاده – ممنون برای انرژی که به تیم می دهید.

  • سلام و وقت بخیر
    برای پریو
    اپدیت نرم افزار ها که وصل میشه به پلی استور مشکلی نیست ولی اپدیت خود سیستم بعد از چند ثانیه ارور میده و میگه امکان پذیر نیست

  • یکی دیگه از مشکلاتش ضعیف بودن صدای موزیک از طریق هدفونه,و یکیم داغ شدنش موقع اجرای بازی ها

  • با سلام.من مشکل نمایش علامت چارج در لبه edge را دارم ولی گزینه دوم ban hibernation در گوشی پیدا نکردم.ممنون میشم راهنمایی کنید دقیقا کجا هست این گزینه.و مورد بعدی نمایشگر شارژ کار میکند خود به خود ایران فعال گردیده.ممنون

      • نور مناسبه روشن خاموشم کردم نشد.خود به خود اینطوری شده.ممنون میشم کمک کنید.و مشکل بدی زمانی کشوی گوشی باز است و از کیبورد فیزیکی استفاده می کنم تاچ ضعیف میشود.طبیعی است یا مشکلی وجود دارد.ممنون

  • سلام خسته نباشین . من پریو ام wifi اش یه دفته از کار افتاد. و چند بار هم گوشی ریستارت شد خود ب خود بعدش که روشن شد باز وای فای کار نمیکنه . ریستارت کردم درست نشد. ریست فکتوری هم کردم باز نشد . ممنون میشم راهنمایی کنید

  • سلام خسته نباشید پرایوی که به تازگی خریدن به مدت دو روز که خاموش و روشن میشه اون هم بی دلیل با reset factoryهم درست نشد و الان هم روشن نمیشه مشکل از چیه؟البته روز قبل از اینکه این اتفاق بیفته یه رم داخلش گذاشتم امکان داره به علت باگ و ویروس باشه؟خواهشا راه حلی بجز فلش بگید

  • سلام خسته نباشید پرایوی که به تازگی خریدم به مدت دو روز که خاموش و روشن میشه اون هم بی دلیل با reset factoryهم درست نشد و الان هم روشن نمیشه مشکل از چیه؟البته روز قبل از اینکه این اتفاق بیفته یه رم داخلش گذاشتم امکان داره به علت باگ و ویروس باشه؟خواهشا راه حلی بجز فلش بگید

  • سلام و خسته نباشید، دوستان من دو سوال دارم ممنون میشم اهل فن جواب بدن، اول این که نمایش شارژ باطری روی لبه قبلا بود و نمیرفت الان چند ثانیه هست و میره و در حالت اسلیپ بازم زمان شارژ نشان داده میشد ولی الان نیست.
    دوم این که کیبوردم فارسی داره اما تایپ نمیکنه فارسی، واین که کلید سمت راست وسط ولوم ها چیه، گوشی خوبیه با این قیمت میشه گفت عالیه و هیچ مشگلی باش ندارم زیبایی و سرعت عملش عالیه من که۱۰۰-۴ گرفتم ،رااضیم ،ممنون میشم به ایمیل یا تلگرامم بفرستین جوابو تشکر.

  • سلام خسته نباشید من بلک بری پریو دارم دیشب که داشتم استفاده میکردم خاموش شد یه دفعه بعد اومدم روشن کنم تا وسطش روشن میشه بعد دوباره خاموش میشه همین کار رو الان یه شب تا صب داره انجام میده اسم بلک بری میاد رو صفحه بعد دوباره خاموش میشه بعد خودش روشن میشه اسم بلک بری میاد بعد خاموش میشه ممنون میشم کمکم کنید

  • سلام من دیشب دستم خورد و گوشی بازگشت به تنظیمات کارخانه شد بعد ازاینکه این اتفاق افتاد حالا که گوشی رو به شارژ میزنم بعد از یک شبانه روز فقط ۵۰ درصد شارژ میشه حالا نمیدونم چیکار کنم..یک علامت شبیه به کلمه (N)در بالا ینی نوتیفیکیشن ظاهر شده ک قبلا نبود لطفا راهنمایی کنید تشکر

  • باسلام عزیزان ، بتازگی یه پریو خریدم اندروید ۶ هست ولی زمانی که برنامه زاپیا رو فرستادم موقع نصب با پیغام برنامه ای برای هندل این نرم افزار وجود ندارد مواجه میشم ونصب نمیشود ، راهنمایی بفرمایید لطفا

  • سلام
    وقتی با google map کار میکنم در حد انفجار داغ میکنه
    حتی نمیتونم تو دستم نگهش دارم
    این دیگه واقعا” افتضاحه ….

      • گوشی منم افتضاح داغ میکنه که نگران کنندست. آپدیت هم که داغون میکنه سرعت گوشی رو. در کل زیاد از این گوشی نه راضیم نه خوشم اومد. بخصوص بعد از اندرویدی کردنش. کاش هزینه نمیکردم براش

  • سلام مهندس خسته نباشید.قربام من stv 100-4 دارم هر از گاهی گوشی یه لحظه گیر میکنه و ری استارت میشه.بنظر شما مشکل از چیه؟میشه راهنماییم کنید؟ آپدیت ۶٫۱٫۱ هم هست

    • اگر بعد از وایپ بدون اینکه نرم افزار نصب کنید این مشکل پیش بیاد باگ آپدیت است
      اگر بعد از نصب چند نرم افزار این مشکل پیش باید بخاطر نرم افزار هاست

    • اگر بعد از وایپ بدون اینکه نرم افزار نصب کنید این مشکل پیش بیاد باگ آپدیت است
      اگر بعد از نصب چند نرم افزار این مشکل پیش باید بخاطر نرم افزار هاست

  • سلام من وقتی تو شارژ میزنم به طور خود به خود چند روزی میشه که رفته این خط سبز خاموش روشنم کردم گزینشو ولی درست نشد ورژنمم aam489

  • یک مشکل دیگر هم که داره هر چند روز یکبار پیام screen over layer رو میده برای برنامه هام که فقط با فکتوری ریست درس میشه و حتی با روشن کردن گزینش ردیف نمیشه چرا؟خیلی داره اذیت میکنه چون تازه خریدم به جا نوت ۵

  • سلام و درود
    من بلک بری پریو ریجن ۴ خریدم اما بشدت مشکل هنگ دارم اولش که کلا تعطیل بود آپدیت که کردم بهتر شد ولی قابل قبول نیست طوری که ۸ball pool رو با لگ اجرا میکنه لطفا کمک کنین
    ممنون

  • سلام و ضمن خسته نباشید
    من به بلکبری پریو stv100-1 دارم
    آندرویدش هم ۶٫۰٫۱ هستش مشکلش آینه که خیلی داغ میکنه
    و باتریش هم افتضاح نمی تونم چرا ولی شارژ شدنش ۴ الی ۶ ساعت طول میکشد و زود هم تخلیه میشه این تو پریو عادیه؟
    و اینکه از کجا بتونم ریجن گوشیم چنده
    لطفا جواب بدید
    با تشکر از سایت بلکبری ایران

  • سلام..من یه مشکلی با این گوشی پیدا کردم.اینکه هنذفری وصل میشه صدای اهنگ رو نمیشه زیاد کرد..ممنون میشم راهنمایی کنین

  • سلام مدل گوشی من پریو هستش گوشی من داغ میکنه دلیلش چیه

  • با سلام .
    اقا من میخوام یه پریو بخرم .
    به نظرتون اصلا بطور کل اوکیه یا برم سراغ یه گزینه دیگه ؟

  • اقا صفحه نمایش من هر از گاهی در حد صدم ثانیه چشمک میزنه علت چیه گوشیمم نو هستش ریست کردم درست نشد

  • سلام
    من بلک بری پریو دارم
    مشکلم اینه که بعد اپدیت تمام نرم افزارایی که نصب میکنم هنگام استفاده اجازه دسترسی میگیره میگه allow یا deny بعد open setting میده بعد temporarily turn off overlays
    رو باید فعال کنی
    میخوام کاری کنم که دیگه این سوالو نپرسه تا حالا چند دفعه بخاطر همین مشکل گوشیمو reset factory کردم
    ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

  • سلام.من ریجن ۴ رشو دارم..وقتی ک چراغ روشن میکنم اون خط سبز بغل صفحه خاموش میشه..دوم اینکه لمس روی صفحه کلید موقع اسکرول بگیر نگیر داره..ممنون میشم جواب بدین

      • ممنون از پاسخ..ی جا ب جایی شد..در واقع وقتی که چراغ خاموش میشه اون خطه هم خاموش میشه..در صورتی ک کل جذابیت اون خطه تو تاریکی باید باشه.

  • سلام ببخشید من یه مشکل داشتم لطفا کمکم کنید

    وقتی ===شکن استفاده میکنم از برنامه ک بیرون میام
    قطع میشه همین مشکل رو توی دانلود منیجر هم دارم
    وقتی صفحه گوشیم رو قفل میکنم یا دکمه هوم رو میزنم ک بقیه کارامو انجام بدم متوقف میشه فقط باید داخل برنامه باشم تا کار کنه
    گزینه ای چیزی داره ک باید فعال کنم؟
    یا تنظیمات امنیتی و دسترسی؟؟

    لطفا کمکم کنید دارم دیوونه میشم

  • سلام جناب..من پریو دارم تو قسمت displyحالت day dream فعال نمیشه .خواستم بدونم مشکل سخت افزاره یا نرم افزار.
    البته انجا ک نوشته start now نشون میده ولی وقتی گوشی هر چقدم بزارم صفحش خاموش باشه این قسمت واسم نمیاد

  • سلام
    من وقتی میخوام به برنامه نصب کنم با پیغام unable to scan مواجه میشم و نمیتونم این کارو انجام بدم
    برای رفع این مشکل چ راه حلی پیشنهاد میدین

  • سلام..من قبل اینکه پرایو بخرم فک میکردم کیبوردش با لمس میشه تایپ کرد.ولی فقط اسکرول کردنش لمسیه..من نتونستم فعال کنم یا این قابلیتو نداره؟

  • سلام دوستان ببخشید موقع تایپ کردن چکار کنم که کلمات پیشگو رو نیاره خیلی اذیت میکنه کسی میدونه راهنمای کنه تشکر

  • سلام.به شدت مشکل هنگ و تاخیر تو اجرای برنامه ها دارم.اندروید ورژن ۶٫۰٫۱
    کسی راه حلی داره؟

  • سلام
    گوشی پریوو دارم خاموش شده مجددا که روشن شده کد ورود را قبول نمی کنه
    کد ورود هم مطمئن هستم درست وارد میکنم
    دوستان کسی علت رو میدونه لطفا راهنمایی فرمایید

  • ببخشید من تازه گوشیو خریدم ولی تا میزنم رو کانتکتام هی گزینه blackberry hub+ میاد و گزینه grant permission هرچیم میزنم روش دوباره میاد میبندم دوباره میاد نمیدونم چیکار باید بکنم راهنمایی میکنید لطفا؟

  • سلام
    دوستان عزیز اگه کسی درمورد باطری مشکل داره ک زود خالی میشه برنامه hub رو غیر فعال کنین کلا هم مشکل داغ کردنتون و شارژ باطریتون حل میشه پنجاه درصد فرق میکنه وقتی برنامه hub رو متوقف کنین

  • سلام دوستان خواهشان جواب بدی..بلک بری پرایو من بعضی فرمت فیلم ها رو با سرعت کم و همراه با گیر پخش میکنه مثلا فیلم های سینمایی که قبلا نگاه کردم رو گوشی الان گیر دارن نمیدونم چش شده رو چند دلیر هم امتحان کردم بازم گیر داره لطفا کمک کنید

  • سلام خسته نباشید ممنون از وب سایت خوبتون
    من گوشیم بلک بری پریوه بعد دیشب یهو خاموش شد میزنه Android is starting و پایینشم نوشته optimizing app… Of 104 چند بار پر شد و دوباره از اول شروع شد لطفا کمکم کنید الان باید چیکار کنم
    ممنون

  • سلام خسته نباشید
    من دوروزه یه بلک بری پریو خریدم امروز توی تلگرام بودم یهو رنگ صفحه گوشی عوض شد
    صفحه رو خاموش روشن کردم فقط در حد یه صدم ثانیه صفحه چشمک زد و دوباره خاموش شد
    چند دقیقه بعد صفحه روشن شد ولی کلا رنگش عوض شده
    چکارش باید بکنمً؟
    ممنون

  • درود. بنده بلک بری پریو دارم ورژن ۱۰۰-۱
    اندروید ۵.۱.۱ ولی هربار میخوام آپدیت کنم میگه آخرین نسخه اندروید نصب شده و قابل ارتقا نیست! چطور میشه که تو سایت ها از اندروید۶ برای پریو صحبت میکنن؟سم

  • سلام خسته نباشید داشتم با گوشی بلک بری پریو کار میکردم باطری تموم شد اف شد الان زدم شارژ روشن نمیشه چ دلیلی داره لطفا کمک کنید مرسی

  • سلام.بلک بری پریو دارم.وقتی تماس میگیرم صفحه گوشی قبل از اینکه بیارم سمت گوشم صحبت کنم خاموش میشه.بعد دستمو میارم جلو سنسور روشن میشه.بعدشم دوباره خاموش میشه. کسی هم بهم زنگ میزنه تا پاسخ میدم صفحه خاموش میشه

  • اقای بیژنی عزیز،قسمت تنظیمات خود گوشی ریست فکتوری رو انجام دادم، ولی اولش درست شد،یعنی تماس میگرفتم صفحه نمیرفت،وقتی هم میاوردم جلو‌ گوشم باز صفحه خاموش نمیشد.. ومجددا همون مشکل دوباره شروع شد بعد از چند دقیقه، یعنی تماس میگرفتم باز صفحه خاموش میشد. ببرم بیرون گوشیمو فلش کنم؟؟؟ مشکلش چیه؟ میشه بگید لطفا…

  • اقای بیژنی وقتی جلو نور افتاب میگیرم صفحه روشن میشه،وقتی توو سایه میگیرم خاموش میشه.اینایی که گفتم هنگام تماس گرفتن هستا

  • سلام وقتی نت گوشی روشنه خود به خود بلوتوث و وای فای گوشی بعد از چند مین روشن میشه! دلیلش چی میتونه باشه؟

  • سلام ببخشید شنیدم سری جدید گوشیای اندرویدی بلک بری فقط به واسطه ی فیل شکن میتونن سیستم عاملشون رو آپدیت کنن الان با توجه به داغون بودن سرعت نت و قطع و وصل شدن های زیاد فیل شکنا به نظرتون اگر بخرمش متضرر میشم یانه؟ به گوشی دوم نیاز دارم گوشی اولم نوت ۸ هستش از ظاهر و مشخصات این گوشی خوشم اومده ولی خب اشکالهای زیادی دربارش خوندم مثل داغ کردن بیش از حد باتری و لق زدن صفحه و ..‌. میخواستم نظرتون رو بدونم

    • سلام دوست عزیز واسه آپدیت می تونید از autoloader های روی سایت هم استفاده کنید
      با توجه به اینکه نوت ۸ رو دارید و از پس همه کارا بر میاد
      تجربه پریو به عنوان موبایل دوم جالب میشه واستون
      خب یه سری اشکالات هم داره

  • سلام اقای بیژنی عزیز…حس میکنم قسمت کیبرد فیزیکی گوشی من لقه..انگار زیرش کمی هوا داره ..دقیق تر بگم وقتی تایپ می کنم موقع فشار دادن یک دکمه دکمه های اطرافش هم پایین بالا میرن..فقط خواستم بدونم طبیعیه ؟ ضمنا گوشی رو اپدیت نکردم و زیاد باهاش مشکل ندارم ولی هراز گاهی لگ میزنه و با استفاده متوسط یک روز کاری باطریش جواب میده ..خواستم بدونم نظرتون رو در مورد اینکه اپدیت کنم یا خیر ؟ به نظر شما بهتر میشه یا ریسک نکنم ؟

  • سلام.گوشیم خیلی داغ میکنه مخصوصا موقع دانلود و وقتایی ک اینستاگرام میرم.لطفا راهنماییم کنید.آپدیت هم کردم اما درست نشد.

  • سلام خدمت شما با سایت خوبتون من ب تازگی یک پریو خریدم ولی هرکاری می کنم تلگرام نصب نمی شه و ارور می ده لطف می کنید اگر راهنمایی کنید

  • سلام واسه من بعداز فعال کردن قسمت باتری edge همچنان نمایش نمیده درصد باتریم گوشه ی سمت راست

  • سلام من شیفته طراحی این گوشی شدم به نظرتون با قدیمی شدن و قیمت بالا نصبت به هم رده های گوشی اندرویدی با توجه به این که اخرین ورژن اندروید ۶ موجود به این گوشی ارزش خرید داره ممنون میشم راهنماییم کنید

  • با عرض سلام
    بنده چند ماهی است که این گوشی خریداری کردم. همون ابتدا قبل از اینکه استفاده ای بکنم. با رام ارائه شده در سایت بلک بری ایران اندرویدش به ۶ ارتقا دادم. تابحال خوشبختانه هیچکدوم از مشکلات دوستان باهاش برخورد نکردم. گوشی خیلی خوبیه و خیلی روان کار می کند. گاهی اوقات وقتی تحت فشاره یکم داغ می کنه که به نظر عادی میاد. فقط نمیدونم وقتی هندزفری وصل می کنم، صدای خروجی زمانی که سوکت تا نیمه وصل می کنم بسیار بیشتر از زمانیه که سوکت کامل میزنم داخل. البته در حالت اول چون سوکت لقه نمیشه زیاد موسیقی گوش داد. در مجموع گوشی خیلی خوبیه. من ازش راضیم به خصوص صفحه نمایش، کیبورد و دوربینش.

  • سلام من گوشی چند وقت دارم وقتی به شارژر وصل میکنم شارژ نمیشه..فقط میتونم با لب تاپ شارژش کنم به نظرتون مشکل از چیه؟

  • سلام خدمت دوستان و عرض خسته نباشید
    من به تازگی بلک بری پریو گرفتم
    قبلا سامسونگ استفاده کردم
    مشکلی ک دارم اینه بلوتوث همزمان به دو دستگاه متصل نمیشه
    تو گوشی سامسونگ این مشکل رو نداشتم
    دستگاه ها هم ساعت گیر اس ۳ هستش و پخش ماشبن

  • سلام وخسته نباشید
    جناب بیژنی من هرکاری کردم متاسفانه cast متصل نمیشه به تلوزیون و conecting میمونه
    لطفا راهنمایی کنید بنده رو
    بسیار ممنون از شما

  • سلام
    خسته نباشید آقای مهندس بیژنی
    شرمنده خیلی زحمت میدم
    هیچ v-p-n استفاده نمیکنم
    حتی با کابل usbهم ک وصل میشم و گزینه انتقال فایل رو انتخاب میکنم هیچی نمیاره

    • سلام مجدد
      موبایل رو آپدیت کنید
      متاسفانه یکی از مشکلات جدید دیوایس های اندرویدی بلک بری عدم سازگاری مناسب با بخش cast است

  • سلام جناب گوشی بنده دیتک ۵۰ هست که قبلا چندین بار از system update با استفاده از v.p.n به راحتی گوشیو آپدیتش میکردم
    به تازگی برام اپدیت جدید اومده که در زمان دانلود قطع میشه و اخطار cannot update میاد با گرفتن اینترنت هم گوشی و هم وای فای هم امتحان کردم ولی باز همین اخطار در وسط دانلود میاد
    مشکل از کجاست چون واقعا گوشی بدور کند کرده

  • سلام. گوشی من ناگهانی صفحه اش سیاه شد.و ال سی دیش روشن نمیشه..البته میزنم شارژ خط شارژ رو نشون میده..مجبورمن با دکمه های کنار خاموش کنم..روشن که میشه فقط آرم بلک بری میاد که خب این نشون میده نسوخته ال سی دی ..اما چرا روشن نمیشه؟؟
    البته یکبار روشن شد و دوباره به این حالت شد

      • بلک بری پرایو جعبه مشکی .اپدیت رو دانلود کردم قبلا گفتید کدوم اپدیت رو دانلود کنم.منتها اصلا زمانی که به سیستم وصلش میکردم و ریبوت میکردم وصل نمیشدم و مداوم اتصال یو اس بی قطع میشد .منم اپدیت نکردم که دیگه چند روزه این اتفاق افتاد

  • سلام
    من رام گوشی رو به بولد نامبر aaq280 اپدیت کردم ولی از اون زمان مشکل داغ شدن و باطری پیذا کرده گوشی من stv100-2 است ممنون میشم راهنمایی گنید کدوم رام رو نصب کنم

  • سلام
    من به گوشی با رابط otgفلش وصل کردم که گوشی خاموش شد و الان هرکاری میکنم روشن نمیشه..میشه راهنمایی کنید

  • سلام
    گوشی من مشکل permission پیدا کرده است.
    کل اپلیکیشنها پرمیشن شون رفته. پیغام زیر ظاهر میشه
    screen overlay detected
    حتی temporarily turn off overlays را فعال کردم ولی درست نشد.

  • سلام. من دیشب باتری گوشیم تموم شد خاموش شد. بعد صبح زدم به شارژ تا ۱۰۰ شد. از صبح هرکار میکنم سیستم بالا نمیاد همش میزنه android is starting optimizing app 1 of 1 . تو همین صفحه فقط میچرخه.

  • با سلام و وقت بخیر
    من بلک‌بری پریو دارم، حین موزیک گوش دادن متوجه شدم کلید ولوم‌آپ کار نمیکنه، گوشی رو ری‌استارت کردم، حین بالا اومدن یه ربات اومد که روش نوشته بود error، با بدبختی گوشی بالا اومد و ریست فکتوری کردم ولی این مشکل حل نشد! و هرکار میکنم گوشی بره رو فست‌بوت نمیره و همون ربات و ارور میاد!! آیا راهی وجود داره؟

  • سلام. من بلک بری پریو دارم. صفحه گوشی من یهو سیاه شده و تصویر نداره در صورتیکه گوشی روشنه و حتی زنگ هم میخوره اما من تصویری ندارم. دکمه پاور و ولوم رو هم ده ثانیه گرفتم ریست شد و دوباره خاموش روشن شد اما بازم تصویر ندارم. چرا؟

  • سلام خسته نباشید ممنون از تیم باحالتون خسته نباشید. من یک پریو دو هفته ای هست خریدم چند تا مشکل داره.
    مشکل اصلیش اینه که چند روزی بود انتنش میرفت و رو حالت پرواز میزدی بعد درست میشد الان دوروز انتن رفته کلا اصلا نیامده. چیکارش کنم؟
    مشکل دوم که تاچش خیلی ضعیف کار میکنه
    مشکل سوم هنگ زیاد میکنه درصورتی که گوشی حافظشم خالیه

    ممنون میشم راهنماییم کنید. بنده مشهد هستم

  • سلام ببخشید پریو من اندرویدش ۵ اپدیتم که چک میزنم میگه اخرین ورژنه چطوری اپدیت میشه وقتی هدفون بهش وصله خودش بعد چند لحظه قطع میکنه اهنگو

  • سلام یه گوشی بلک بری پرایو دارم رمز ورود رو فراموش کردم چند دفعه بلک بری زدم و بعد پیغام داد که گوشی به تنظیمات کارخونه برگشت ولی وقتی گوشی روشن شد در حالت بوت لودر موند و هر کاری میکنم بالا نمیاد لطفا کمک کنید

  • سلام،دستگاه پریو م سیم کارت و میشناسه ولی اصلا چیزی به عنوان آنتن ندارم مشکل از کجاست؟ از تو منوی دستگاهم هرچی تلاش کردم نتونستم نتوورک ام رو عوض کنم از حالت کارخانه

  • سلام
    میشه راهنمایی کنیدبرای اینکه گوشیم باautoloader 280بالا بیاد اسم ورژنی که باید دانلود کنم
    چیه؟

  • سلام وقت بخیر من یه پریو دارم به صورت ناگهانی خامو‌ش شده بدون دلیل الان روشن نمیشه فقط ۲۰ دیقه قبلویه فلش بهش وصل کردم

  • سلام موبایلم پریو stv100-4هست باbuild numberگوشیaae298 5.1.1 .وطبق گفته خودتون اپدیت aaw068دانلود کردم.

  • سلام دوست عزیز
    من گوشی پریو مدلstv100-3 دارم
    مدل گوشیمم AAE298 هستش
    ورژن اندرویدشم ۵-۱-۱هستش
    وقتی میرم تو جاده یا روستاها که انتن گوشیم میپره فقط با خاموش روشن کردن درست میشه
    و در اون حالت گوشی بیش از حد داغ میشه و شارژ باطریو فوری تموم میکنه
    لطفا راهنماییم کنید

  • چند روزه ک گوشی ویبره نداره و هر کاری کردم درست نشد
    بنظرتون مشکلش نرم افزاری ع یا سخت افزاری
    چرا این اتفاق افتاده ؟
    ممنون

  • سلام گوشیم بلک بری پریو‌ ریجن‌۴‌ نور‌ صفحه خود به خود کم و زیاد میشه چیکار‌ کنم و اینکه‌ کلمات‌ پیش فرض موقع تایپ چطور غیر فعال کنم

    • سلام دوست عزیز
      از بخش settings > > Display > Brightness level. غیر فعال کنید Adaptive brightness
      برای کلمات هم Settings > Language & input > BlackBerry Keyboard Settings. بعد Show predictions رو غیر فعال کنید

  • سلام
    گوشی پریو من دوربینش کار‌نمیکنه! برنامه کمرا رو که باز میکنم سیاه میاد… در ضمن چراغ قوه اش هم روشن نمیشه
    بنظرتون مشکل سخت افزاری داره؟

  • سلام خسته نباشید موبایل من شارژش تموم شد و خاموش شد الان هر چی میزنمش تو شارژ روشن نمیشه.

  • مشکلم جدیه گوشی شارژ نمیشه یعنی وقتی گوشی رو به شارژ وصل میکنم یک ثانیه اولش شارژ میشه ولی بعد خاموش میشه دلیلش چیه گوشی هم هنوز اپدیت نکردم

  • سلام گوشی من بلک بری پریو ریجن ۴ با انروید ۵.۱.۱ وقتی میزنم شارژ ی ثانیه متصل میشه بعد قطع میشه شارژ و سوکت گوشی سالمه فک کنم‌ ایراد نرم افزاری باشه باید چیکار کرد؟

  • سلام خسته نباشید
    من زمانی که هدست به گوشی وصل میکنم.وولوم گوشی از نصف بالاتر نمیره. با هندزفری های مختلف هم تست کردم. کسی میتونه کمک کنه؟؟ ۰۹۱۲۲۵۶۰۴۲۶

  • سلام ی بلک بری پریود ریجن ۴ دارم به شارژر وصل میکنم شارژ نمیده اما با کامپیوتر لپتاپ شارژ میشه برا تعمیر بردمش ایرادی تو سوکت شارژ و کلا باتری نتوانستن پیدا کنن

  • درود
    بلک بری prive رو اشتباهی با رام dtek60 فلش کردم گوشی خاموش شد.. حتی چراغ led هم روشن نمیشه و سیستم هم گوشی رو شناسایی نمیکنه.. به منبع تغذیه وصل کردم بعد از پاور۰٫۱۶ جریان میکشه آیا راه جلی داره بشه احیاش کرد؟!

  • سلام من بلکبری پرایو دارم یه خورده با کندی شارژ شدن وخالی شدن سریع باتری مواجهم یه چنتا کار کردم بهتر شد وکمترم داغ میکنه دیگه یکی از دوستان میگه از کار انداختن hup کمک میکنه ولی اگه اینو از کار بندازم خیلی از برنامه ها نظیر کانتکت هم از کار میفته راه حلی وجود داره؟؟

        • اندرویدشم اولش ۵ بود بعد ارتقا دادم به ۶ الان دارم از باتری سرور استفاده میکنم برا نگه داشتن شارژ و شارژ شدنشم چیزی حدود سه ساعت خورده ای نزدیک به ۴ ساعت طول میکشه تا شارژ بشه نمیدونم عادیه یا نه سیمشم فست شارژه و ادابتورشم ماله خوده بلکبریه

          • تا حدودی طبیعیه یه سری از سرویس های بلک بری رو میشه کنسل کرد ولی خب عملکرد موبایل تا حدودی با مشکل رو به رو میشه
            چه مدت از استفاده موبایل میگذره؟
            می تونید از فستر شارژر بلک بری استفاه کنید مدت زمان رو نصف می کنه

  • حدود ۲سال میگذره . فستر شارژ بلکبری با سامسونگ فرق میکنه ؟ بعد یه سوال دیگه هم داشته تو سایتتون یه توضیح دادین درباره کاهش زمان refresh برنامه ها گفتین که به باتری خیلی کمک میکنه میشه یه راهنمایی بکنین چطور باید این کارو کنم گزینه هاشو پیدا نمیکنم و این که یه جا خوندم نوشته بود برای دیتر خالی شدن باتری ارسال داده ها رو به شرکت سازنده غیر فعال کنین این مورد در بلکبری هم هست یا فقط مختص گوشیای دیگه ایه

    • بله دوست عزیز
      می تونید از نرم افزار های مدیریت باتری استفاده کنید و نرم افزار های غیر ضروری رو sleep کنید

  • سلام ببخشید میگم رفرش برنامه ها که گفتین تو مصرف باتری کمک میکنه کجا باید قطعش کنم؟؟

    • بله دوست عزیز
      می تونید از نرم افزار های مدیریت باتری استفاده کنید و نرم افزار های غیر ضروری رو sleep کنید

  • سلام آقا بلک بری پرایو‌ دارم و خیلی هنگ میکنه و اندرویدش ۵ هست و میخوام اپدیت کنم هیچ گزینه ای نمیاد از طریق گوشی میشه راهنماییم کنید ممنون

  • سلام گوشی بلک بری پریو دارم به خاطر زدن رمز اشنباه مکرر گوشی ری استارت شد الان که بالا میاد در حالت bootloader هست هر کاری میکنم بالا نمیاد میشه راهنمایی کنین باید چیکار کنم گزینه هاش هم با دکمه صدای بالا و پایین انجام دادم کل گزینه هاش هم امتحان کردم خاموش میشه دوباره میاد تو همین حالت روشن نمیشه ممنونم!

    • سلام دوست عزیز باید با بخش تعمیرات تماس بگیرید
      ۰۲۱۸۸۲۲۸۹۴۵

  • سلام.پرایو دارم ولی گزینه ی encryption فعال شده.الان میخواهم از قفل پیکچر و یا حتی قفل را بردارم گزینه های بسته هستن.ممنون میشم کمک کنید.در ضمن قسمت encryption در قسمت سکورتی تنظیمات هم میزنم باز نمیده.

  • سلام خسته نباشید من زیاد درمورد گوشی های بلک بری نمیدونم میخواستم بدونم ی گوشی از این کومپانی بخرم ولی میخواستم بدونم گه آی این گوشی کیبورد فارسی داره؟ منو فارسی داره؟اگه این هارو نداره میشه با برنامه های جانبی حلش کرد؟

    ممنون

  • سلام خسته نباشید . من یک پریو ریجن ۱ خریدم از ایجا و می خواستم فلش کنم و رامش رو از سایت بلک بری دانلود کردم و بعد فلش صفحش سیاه شد و چراغ نوتیفکیشن سه با سبز میزنه و یک بار سفید و وقتی پاور و میوت رو می گیرم میره رو حالت بوت مود ولی موقع فلش سر پیام waiting for davice می مونه … چی کار باید بکنم ؟!

    • سلام دوست عزیز سال نو مبارک
      چه build number یی بودید و به کدوم build number آپدیت کردید ؟

  • سلام بلک بری پرایو دارم هر چند ساعت خاموش میشه و باز خودش روشن میشه ینی ریستارت میشه دلیلش چیه چکار کنم ممنون .

      • سلام پریو دارم خاموش شده بود فلش کردم بالا اومد بعداز چندثانیه هنگ میکنه ریستارت میکنه باز میاد بالا یکم میگزره هنگ میکنه ریستارت میشه وادامه داره راه حلش چیه چون خاموش بود نمیدونستم بیلدش چنده

  • سلام من یه پرایو دارم خود به خود خاموش شد روشن نمیشد زدم شارژ الان اون چراغ ال ای دی ش رنگارنگ روشن میشه ولی خود گوشی. وشن نمیشه چیکارش کنم ممنون راهنمایی کنید

  • سلام من پریو دارم چندوقته مشکل پریدن شبکه پیدا کرده اولا کمتر بود الان خیلی سخت میشه صحبت کرد بعضی وقتا چهاربار پشت سر هم شبکه عوض میکنه مشکل از سیم کارت هم نیس امتحان کردم بیلد نامبر هم aaw068. هست

    • سلام دوست عزیز
      در حین روشن بودن دیتا این اتفاق می افته یا در حالت عادی ؟

  • سلام من بلک بری پریو رو خریداری کردم زمان نصب کردن نرم افزار خیلی بالاس یعنی برای نصاب یه نرم افزار ۳ مگ ۵ دقیقه زمان میبره….گوشی هم فکتوری رسیت زدم درست نشده مشکل کجاس..ممنونم

    • سلام دوست عزیز
      بخاطر مباحث امنیتی و چک های نرم افزار دیتک زمان بره یکم
      آپدیت و build number شما چیه ؟

  • سلام جناب بیژنی
    مشکلی با پریو پیدا کردم:
    دو روزی هست گوشی درست شارژ نمیشه،
    – زمانیکه گوشی روشن هست و میخوام بزنم شارژ، علامت شارژینگ روی آیکون باتری نمیاد ولی پر و خالی شدن آیکون باتری کار میکنه و عملا شارژ نمیشه!
    – باید در حالت خاموش به پاور بانک وصل کنم تا عملیات شارژ انجام شده (اونم فقط با یه نوع پاور بانک – anker)!
    – در حالت خاموش به شارژر و یا پاور بانک های دیگه که میخوام شارژ کنم ویبره میزنه و بعد به محض اینکه میخواد شروع کنه به شارژ کردن دوباره ریست میشه! (فقط تو پاور anker تو بعضی حاتها جواب میده)!
    لطفا راهنمایی بفرمایید؟
    با مشکل سخت افزاری روبرو هستم یا نرم افزاری؟

  • *** حل مشکل سنسور proximity (خاموش شدن/نشدن ناخواسته صفحه گوشی در زمان تماس) :
    – مدتی بود که صفحه گوشیم هنگام برقراری تماس بطور ناخواسته خاموش یا روشن میشد و بسیار کلافه کننده بود و باید دائم دکمه پاور رو میزدم تا موقع برقراری تماس بتونم با گوشی کار کنم. اول فکر کردم سنسور proximity معیوب شده و باید تعویض بشه. ولی وقتی قسمت تلقی صفحه ال سی دی گوشی رو باز کردم؛ دیدم جلوی سنسور حسابی گردو خاک و آلودگی جمع شده. تمیزش کردم و کلا مشکل برطرف شد!
    – طرز باز کردنش هم ساده ست:
    اول گوشی رو خاموش کنید. با یه کاردک پلاستیکی نازک یا ناخن،قسمت تلق روی ال سی دی رو که با چسب به ال سی دی متصله رو آهسته آهسته باز کنید. سوکت اتصال تلق به ال سی دی رو با احتیاط جدا کنید (با کاردک پلاستیکی). خود سنسور و تلق جلوی اون رو کاملا تمیز کنید. مجدد تلق رو سر جاش بذارید و با یه دم باریک کوچک یا یه موچین، سوکتی که باز کردید رو ببندید. لبه های دوطرف و پایین ال سی دی رو با چسب مایع معمولی بچسبانید (به هیچ عنوان از چسب های دوقلو یا یک-دو-سه و فوری استفاده نکنید) . حواستون باشه که به قسمت بالایی ال سی دی که چندتا سنسور و دوربین سلفی اونجا هستند چسب نزنید ! / پایان

  • با سلام دوستان من بلک بری sq10 دارم چند روز هست انتن میاره اما کانکت نمیشه واسه زنگ زدن بعد اینکه زنگ میخوام بزنم انتنش میپره و میزنه تماس های اضطراری. بنظرتون چکارش کنم. ممنون

    • سلام دوست عزیز آپدیت شما چیه ؟
      موبایل ضربه خورده ؟
      با اپراتور دیگه هم تست کردید ؟

  • سلام دوستان شب بخیر من یه دونه از این گوشی بلکبری پریوها دارم که رمزش از یادم رفته و ۱۰باز زدم باز نشد و گوشی خاموش شده و الان که باز می کنم فقط نوشته بلکبری می یاد دادم تعمیرکار فلش بزنه میگن فلش نمی خوره در کل در شهر ما کسی ازش سردرنمیارن لطفا راهنمایی کنید چکار کنم

  • وقتی علامت یلاکبری روی گوشی گیر میکنه و هیچی بالا نمیاره از چی میتونم باشه؟؟

نظر بدهید