اخبار

انتشار ۱۰٫۳٫۳ در اردیبهشت

نوشته شده توسط ابراهیم آلانی

با سلام مجدد خدمت همه دوستداران بلک بری و مخاطبان همیشگی بلک بری ایران،امید وارم از تعطیلات نهایت استفاده را برده باشید و سال خوبی را آغاز کرده باشید…


چندی پیش پستی راجب به منتشر شدن ورژن ۱۰٫۳٫۳ از سوی کمپانی بلک بری در ماه مارس ارایه دادیم امروز اخباری به دسته ما رسیده است که به جزییات بیشتر در این مورد می پردازیم.

جان چن امروز اعلام کرد متاسفانه OS 10.3.3  فعلا منتشر نمی شود و انتشار آن به اواسط یا آواخر اردیبهشت موکول می گردد.۱۰٫۳٫۳ همچنان در انتظار تایید نهایی امنیتی خود است.

صحبت های جان‌چن مدیرعامل بلک‌بری  در وبلاگ رسمی این کمپانی 

بلک‌بری ۱۰ نمی‌میرد! چن در رابطه با آینده این سیستم‌عامل نیز خبرهایی‌ داد، و از دریافت یک به‌روزرسانی برای افزایش سطح امنیتی به سطح NIAP گفت، به این‌‌ترتیب سطح امنیتی این سیستم‌عامل باید سخت‌ترین آزمون‌های امنیتی را بگذراند تا مجوز‌های لازم امنیتی و ملی را دریافت‌ کند و توسط دولت‌ها به عنوان یک سیستم‌عامل امن مورد استفاده قرار گیرد. این به‌روزرسانی با ورژن ۱۰٫۳٫۳ انتشار پیدا می‌کند و البته برنامه‌ریزی‌های این کمپانی برای سال ۲۰۱۶، خبر از انتشار نسخه ۱۰٫۳٫۴ با ویژگی‌های امنیتی بیشتر را می دهد.

مطمئنا این خبر برای کسانی که هم‌اکنون از بلک‌بری پاسپورت، کلاسیک و یا دیگر مدل‌های بلک‌بری استفاده می‌کنند، خوشحال‌کننده خواهد بود، البته نقشه‌ راه بلک‌بری نشان می‌دهد در سال ۲۰۱۶ دیگر شاهد تلفن‌همراهی جدید مجهز به این سیستم‌عامل نخواهیم‌ بود. البته این کمپانی در سال ۲۰۱۶ یک اسمارت‌فون اندرویدی جدید به‌نام Vienna را روانه بازار می‌کند.

طرف‌داران و کاربران گوشی‌های بلک‌بری از جمله پاسپورت، کلاسیک و … می‌توانند در سال ۲۰۱۶ قدمی بزرگ به‌سوی امنیت و حفظ‌ حریم‌ خصوصی بردارند؛ نسخه ۱۰٫۳٫۳ سیستم‌عامل بلک‌بری با تاییدیه NIAP عرضه خواهدشد، این به‌معنی گذراندن سخت‌گیرانه‌ترین تست‌های امنیتی ارگان‌های دولتی است، این موضوع می‌تواند به‌ما کمک کند بالاترین سطح‌ امنیتی را برای دولت‌ها و کاربران حفط‌ کنیم، البته با ارایه نسخه ۱۰٫۳٫۴ شاهد افزایش دوباره این سطح‌ امنیتی خواهیم‌بود.

آیا این تاخیر ۱۰٫۳٫۳ نشان از مشکلات احتمالی این ورژن و عدم تاییدیه های امنیتی را دارد و یا اینکه با یک بروز رسانی کا مل و هوشمندانه طرفیم که به قوت هرچه بیشتر بلک بری ۱۰ می افزاید…

                                                                                                                                   ابراهیم آلانی_بلک بری ایران

درباره نویسنده

ابراهیم آلانی

ebrahim.alan@gmail.com
telegram.me/Ebrahim_Alani_Official

۱۷ نظر

  • من به بلکبری یقین دارم. میدونم قراره او اس بلکبری به عنوان یه نماد حفظ بشه. و پیشرفت های امنیتی زیادی میکنه. اما واقعا با این سخت گیری های امنیتی. میدونم قراره نرم افزار و بازی های بلکبری کم تر هم بشه. اما من دوسش دارم و نهایتا کنارش یه اسمارت فون اندروید هم میخرم که راحت تر باشم.

    • فکر خوبیه، یه دیوایس اندوریدی یا آی او اس برای نصب برنامه های مورد نیاز و بلک بری برای کار روزانه و پرستیژ

  • یعنی این که پاسپورت سیلور آخرین دیوایس بلک بری ۱۰ است درسته ؟؟یعنی فقط پشتیبانی ؟؟؟تولید دیواس متوقف؟؟

  • من قبلا پاسپورت داشتم الان پریو دارم قبل ازون هم ایفون داشتم
    هیچ سیستم عاملی نه اندروید نه ios به اندازه ای که با بلکبری os راحت بودم با اونا راحت نبودم… هیچکدوم به گرده پای بلکبری Os نمیرسن

  • امیدوارم منتظر یک سری تغییر اساسی باشیم نه فقط امنیت،نظر شما چیه ؟

  • سلام خسته نباشین
    ولی انتظار گذاشتن مردم چیز خوبی نیست
    دیگه واقعا شورشو دراوردن
    هی امروز هی فردا

  • همه برندها بروزرسانیشون میاد ولی این بلک بری ما رو مسخره کرده

  • بروز رسانی فقط امنیتیه؟؟؟؟لااقل یکم تغییرات توی لانچر و بهبود هم بدن ما خوشحال میشیم اخه یکم خسته شدیم.اندروید هرچی هم که بد باشه که نیس لااقل توی ظاهرتنوع طلبه

  • به به چه خبر خوشی
    امیدوارم مث اخرین اپدیت برای تمامی دیوایس ها عرضه بشه و توی اینترفیس هم یه تغییراتی داده باشن

    تشکر از تیم خوبتون

  • الان قراره دیگه گوشی با سیستم عامل بلک او اس از طرف بلک بری ساخته نشه؟ درست فهمیدم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • من تا آخر عمرم پاسپورتم رو نگه میدارم . چه گوشی جدید بزنن چه نزنن
    منتظر ارائه آپدیت از سوی شما هستیم

  • فقط یه زحمت بکشه مصرف باتری رو در این ورژن پایین بیاره دمش اساسی گرم :)))))

نظر بدهید