آموزش ها

چگونه خرید و مقایسه جامع و حرفه ایی انجام دهیم

نوشته شده توسط ابراهیم آلانی

هنگامیکه قصد خرید یک گوشی داریم ویا میخواهیم گوشی خود را با دیگران مقایسه کنیم،بستگی به سلیقه اشخاص هر کسی به عواملی توجه می کند،در این پست سعی خواهیم کرد تا همه جوانبی که هنگام خرید و مقایسه باید رعایت کرد را در خدمت شما عزیزان قرار بدهیم تا بتوانید انتخاب جدی و حرفه ایی تری داشته باشید،با ما همراه شوید…



fizik1

۱_DIMENSIONS:عوامل فیزیکی

ابعاد،وزن،سایزگوشی وجایگیری در دست و… , شما باید متناسب با فعالیت و مدت زمانی که موبایل در دستان شماست سایز موبایل را انتخاب کنید همچنین برای تایپ باید توجه داشته باشید که مایل به تایپ با ۲ دست هستید یا یک دست .


design1

۲_DESIGN:طراحی

مقاوم و محکم بودن،موادبکار رفته در ساخت  موبایل بسیار مهم است چرا که اگر موبایل از مواد مرغوبی ساخته شده باشد در حین کار با موبایل حس بسیار خوشایندی به شما دست خواهد داد ،محل قرار گیری سیم کارت، مموری محل قرارگیری دکمه های فیزیکی و پورت ها نیز از عوامل مهمی در این زمینه هستند


display1

۳_SCREEN:صفحه نمایش

وضوح وکیفیت صفحه نمایش،فاصله اسکرین با کناره های گوشی،نوع صفحه نمایش(مقاومتی،خازنی،آمولد،TFT،LCD،…)،در زیر شما را با برخی اصلاحات مربوطه آشنا می سازیم.

Multi Touch:مولتی تاچ یعنی لمس همزمان چند نقطه از صفحه نمایش در یک زمان

PPI:تراکم پیکسلی یا پیکسل در اینچ(پیکسل کوچکترین عضو ساختاری یک تصویر هست)،هر چقدرتراکم پیکسل ها بیشتر باشد،وضوح تصویر و زاویه دید بهتری خواهد داشت

QHD:بالاترین سطح وضوح برای گوشی های هوشمند است وبالاتر از Full HD می باشد(اولین نمایشگر ۵٫۵ اینچی QHD توسط LG Display ساخته شد)


hardware1

۴_Internal Space:رم و پردازنده

RAM:رم اصلی در اسمارت فون ها هم مثل کامپیوتر برای نگهداری اطلاعات دم دستی پردازنده استفاده می شود،در واقع اطلاعات از روی حافظه گوشی(چه داخلی چه خارجی)ابتدا به رم منتقل می شود سپس در CPU گوشی پردازش می شود.

CPU:واحد پردازش مرکزی،شامل قطعاتی هست که برای عملکرد یک دستگاه موبایل مورد نیاز می باشد.چند هسته ای بودن و فرکانسی که هسته ها روی آن کلاک شده اند و همچنین معماری پردازنده ها(۳۲یا۶۴بیتی)حائز اهمیت است.

GPU:پردازنده گرافیکی که معادل کارت گرافیک در کامپیوتر می باشد.


os1

۵_OS:سیستم عامل و نسخه آن

سیستم عامل های موجود و محبوب در بازار عبارتند از:ios اپل،بلک بری os،ویندوزفون،اندروید،که هر کدام شاخص ها و نقاط قوت و ضعف خود را دارند که بستگی به نوع استفاده کاربر متنوع است.

بلک بری : سیستم عاملی کامل از نظر امنیت و ثبات و روان بودن محیط کاربری  ,  بدون هنگ و اجرای همزمان آپ های ۲ سیستم عامل ( بلک بر  OS10 . آندروید )

ای او اس : سیستم عاملی بهینه شده با سخت افزار و اجرای عالی نرم افزار و گیم و داشتن محیطی دلنشین اما از نظر امنیتی پایین ترین امنیت را در بین سیستم عامل ها داراست .

آندروید : سیستم عاملی متن باز که شما توانایی انجام هر امری را در این سیستم دارید ، بیشترین تعداد آپ و گیم در بین سیستم عامل ها و همچنین سیستم عاملی است که  به دلیل امکانات نا محدود تعداد بسیار زیادی از برند ها از آ ن استفاده می کنند .

ویندوزفون :‌ سیستم عاملی که در ۲ سال گذشته کاربران زیادی را به سمت خود کشانده ، محیطی ساده ولی قدرتمند با پشتیبانی مطلوب مایکرسافت و تعامل با نسخه دسکتاپی ویندوز ، داشتن نرم افزار و گیم های متنوع و همچنین این سیستم عامل از امنیت خوبی برخوردارست .


camera1

۶_Camera:دوربین های عقب و جلو وقابلیتهای عکاسی و فیلمبرداری

عواملی که در دوربین ها به چشم می خورند و برای کاربران دارای اهمیت است متنوع است که در زیر به برخی اصطلاحات مربوطه میپردازیم

لرزشکردست،تشخیص چهره،فوکوس،قابلیت فیلمبرداری HD وFull HD(که واحد اندازه گیری آن فریم برثانیه است)

HDR:شما را قادر می سازدتا تصاویری با گسترده دینامیکی بالاتری بین روشن ترین و تاریک ترین نقاط عکس نسبت به عکس های معمولی ثبت کنید.

۴K:این قابلیت یک وضوح تصویر استاندارد در فیلمبرداری است که وضوح این فرمت ۴۰۰۰ پیکسل در هر خط تصویر است(یک میلیون پیکسل برابر ۱ مگاپیکسل است).

FOCUS:فوکوس یعنی تمرکز و مرکزیت دادن،مفهوم آن در عکاسی یعنی رسیدن به حداکثر وضوح.

OIS:یک ماژول است که در لنز تعبیه شده و به کاربر این امکان را میدهد که عکس گرفته شده را از طریق مسیر نوری سنسور دوربین تثبیت کند(Optical image Stabiliztion)درواقع اپتیکال، زوم و بزرگ نمایی واقعی بوسیله تغییر در فاصله کانونی لنز است.


battery1

۷_Battery:باطری و شارژ دهی

انواع باطری ها:

NI_CD:باطری های نیکل کادمیوم که در مدل های قدیمی مورد استفاده قرار می گرفت.

LI_ON:باطری های یون لیتیومی

LI_PO:باطری های ایتیوم پلیمری

دونوع اخیر بیشتر در گوشی های امروزی دیده می شوند(بعضی باطری ها غیرقابل تعویض هستند،در واقع پشت گوشی باز نمی شود)واحد سنجش باطری هم میلی آمپر(ma)است.ناگفته نماند که طریقه استفاده و نگهداری از باطری نیز در مدت شارژ دهی تاثیر بسیاری دارد.


work1

WORK:کارایی و عملکرد

برای اینکه متوجه شوید گوشی شما از نظر کارایی وعملکرد در چه سطحی هست باید به موارد زیر توجه کرد؛

اتصالات(۳G,4G,LTE, wifi,nfc),بلوتوث و…و همچنین عملکرد های کاربردی همانند اثر انگشت،وجود سنسورها،اسپیکرها،مارکت و اپلیکیشن های روی خود گوشی و…

در آخر شایان ذکر است که برخی از شرکت ها قابلیت هایی همچون ضد آب و ضد گردو غبار را هم به گوشی های پرچم دار خود می افزایند که برای بعضی کاربران مورد توجه است.


امیدوارم که با این راهنمایی ها و مطالب فوق بتوانید سطح آگاهی و اطلاعات خود را بالاتر ببرید.

بزرگترین دشمن دانش،نادانی نیست،بلکه توهم دانایی ست”(استیفن هاوکینگ)

با آروزی موفقیت روزافزون

درباره نویسنده

ابراهیم آلانی

ebrahim.alan@gmail.com
telegram.me/Ebrahim_Alani_Official

۵ نظر

نظر بدهید